Potrivit unui comunicat de presa, remis DailyBusiness.ro, APIA precizeaza ca repararea automobilelor in astfel de unitati prezinta foarte multe riscuri, de la utilizarea unor piese neomologate la calitatea reparatiilor.
In plus, utilizarea de alte piese decat cele de origine si nerespectarea tehnologiei de reparatii conduce si la scaderea dramatica a pretului de revanzare.
Potrivit APIA, aceasta practica se face in detrimentul proprietarilor de automobile care au platit cu constiinciozitate primele de asigurare, de multe ori la o valoare ridicata, tocmai pentru a li se intoarce un serviciu corespunzator, care in acest caz inseamna a beneficia de garantie de produs, de siguranta in trafic dar si de o valoare cat mai ridicata a autovehiculului la revanzarea sa.
„Aceste practici pericliteaza investitiile si efortul deosebit facut de toti membrii APIA si nu numai, de a dezvolta retelele de distributie si service la cote de calitate, instruire personal si dotare tehnica conform standardelor cerute de catre constructor”, se precizeaza in comunicatul Asociatiei.
„Consideram deci, ca este absolut incorect ca posesorii de polite de asigurare sa fie orientati spre astfel de alternative paguboase pentru ei si pentru care nu au fost consultati la emiterea si plata politei si cu atat mai putin pentru care nu li s-a cerut acordul”, mai scrie in document.