APIA a anuntat joi, printr-un comunicat de presa, ca este de acord cu cresterea taxei pentru cele autovehiculele noi, dar a precizat ca este normal ca aceasta sa fie macar a acelasi nivel pentru cele rulate.
„Romania este indreptatita sa promoveze masuri de natura sa sprijine realizarea obiectivelor de mediu agreate la nivelul Uniunii Europene, iar principalele instrumente prin care s-au realizat pana acum aceste obiective – si speram ca se vor realiza si in continuare – sunt: Programul de innoire a parcului auto (prima de casare) si taxa de prima inmatriculare (taxa auto)”, se precizeaza in comunicatul Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile.
APIA considera ca guvernul ar trebui sa incurajeze industria auto, care este capabila sa produca autovehicule conform celor mai exigente standarde de poluare.
„Facem aceasta afirmatie, avand in vedere contributia industriei auto la dezvoltarea si stabilitatea economiei romanesti, (cifra de afaceri totala – peste 10 mld. Euro, exporturi de cca. 3 mld. Euro, cca. 200.000 de salariati), dar mai ales posibila crestere a productiei de la peste 240.000 de automobile in 2007, la cca. 700.000 unitati in 2010 (Pitesti si Craiova), fapt ce ar putea dubla rezultatele bune din acest an”, se precizeaza in comunicatul APIA.
Pe de alta parte, producatorii si importatorii de automobile au apreciat ca politizarea acestui subiect ( taxa auto- n.r.) – care de fapt tine de realitati obiective ce nu pot fi ignorate -, poate duce la blocarea investitiilor si scaderea productiei in industria de automobile, cu impact imediat asupra numarului de locuri de munca din sectorul auto dar si la afectarea mediului inconjurator.