35% dintre masinile second hand importate au o vechime cuprinsa intre patru si zece ani, iar 9% sunt mai noi de patru ani, a precizat Valmar, citat de Mediafax.
„Pe langa faptul ca importul de masini second hand reprezinta un mare grad de evaziune fiscala, acest fenomen este unul din principalii factori care au dus la scaderea vanzarilor de vehicule noi”, a continuat reprezentantul APIA.
Printre factorii care determina scadeea pietei de masini noi, vicepresedintele APIA a enumerat mentinerea nedeductibilitatii TVA in domeniu, accesul dificil la creditare, impunerea taxei de poluare la masinile cu motorizare Euro 4, precum si criza financiara.
Valmar a spus ca, in aceste conditii, va fi greu de atins nivelul progrozat la inceputul anului de 115.000 de autoturisme vandute in acest an
„Singura baza de speranta a pietei auto noi sta in programul de reinnoire a parcului auto”, a incheiat Valmar.
Inmatricularile de autoturisme noi au crescut in martie cu 51% fata de februarie, la 4.027 unitati, insa au scazut cu 50% comparativ cu aceeasi luna a anului 2009, potrivit datelor Directiei Regim Permise Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor.