Masura, inclusa intr-un proiect de ordonanta ce prevede si eliminarea deductibilitatii platii TVA pentru servicii de service, piese de schimb si plata carburantilor, ar urma sa intre in vigoare de la 1 mai.
„Aceste modificari, in cazul in care vor ajunge sa fie aprobate, vor produce un dezastru in sectorul auto din Romania, sector auto in care s-au facut investitii majore in ultimii 15 ani”, se precizeaza intr-un comunicat APIA, dat marti publicitatii.
Reprezentantii producatorilor si importatorilor de automobile considera ca nedeductibilitatea TVA-ului la achizitii de autoturisme contravine practicii europene si nu va aduce nici un aport real la buget, singura consecinta fiind scaderea spectaculoasa a vanzarilor de autoturisme.
„Companiile de leasing nu-si vor mai putea recupera TVA-ul aplicat ratelor de plata. Acest lucru va determina cresterea costului leasing-ului, si de aici, disparitia din piata a firmelor de profil”, au spus reprezentantii APIA.
Pe de alta parte, deductibilitatea limitata a cheltuielilor cu service-ul (30%) va face ca majoritatea beneficiarilor sa doreasca sa lucreze ”la negru”.
„Ministerul Finantelor Publice propune de fapt un blocaj pe piata auto si sectoarele care depind in mare masura de acesta (mentenanta si service, leasing, asigurari), o piata care desi spera intr-o oarecare revenire in urma recentelor masuri adopatate de catre Guvern, ia cunostiinta cu surprindere astazi de o decizie care rastoarna cu 180% toate planurile de afaceri construite pana acum”, se mai precizeaza in comunicatul APIA.