Cele mai mari vanzari de pe piata le-a realizat Automobile Dacia, ce a comercializat 93.762 de automobile, din care 87.508 de autoturisme. Producatorul de la Colibasi a inregistrat, astfel, o cota de piata de 30,4%.
Cel de-al doilea producator roman de automobile, Daweoo Automobile Romania, a vandut in intervalul ianuarie-noiembrie 15.198 unitati, din care 15.160 de autoturisme. Daewoo detine o cota de 4,6% din piata auto romaneasca.
Renault, lider de vanzari pe segmentul import
Cea mai vanduta marca de automobile din import a fost, in primele 11 luni, Renault, cu 29.218 automobile, din care 26.530 de autoturisme. Pe locurile urmatoare, conform statisticii APIA, s-au situat marcile Volkswagen, cu 23.960 de automobile, Skoda, cu 21.104 de automobile si Ford, cu 19.501 de automobile.
In clasament mai sunt mentionati Opel, cu 17.456 de automobile (17.118 de autoturisme), Peugeot, cu 15.784 de autovehicule (12.856 autoturisme), Fiat cu 14.353 de unitati, din care 8.972 de autoturisme, si Chevrolet, cu 12.128 de autoturisme.
Renault Clio, lider de vanzari
Statistica APIA arata ca modelele de autoturisme cel mai bine vandute , in intervalul ianuarie-noiembrie 2007, au fost Renault Clio, Renault Megane si Opel Astra Clasic.
Renault a raportat pentru Clio vanzari de 14.732 unitati, in crestere cu 23,6% fata de perioada similara din 2006, iar pentru Megane de 10.595 de unitati, in crestere cu 74%.
Opel Astra Classic a inregistrat o crestere de vanzari, la 11 luni, de 57,2%, pana la 8.591 unitati. Pe locurile urmatoare in topul vanzarilor masinilor de import s-au clasat Chevrolet Aveo, cu 7.822 unitati vandute si Skoda Octavia cu 7.093 unitati.
Vanzarile de vehicule comerciale, pe de alta parte, au crescut cu 24,5% fata de primele 11 luni din 2006, la 43.057 unitati, in timp ce vanzarile de autobuze s-au majorat cu 42,1%, la 2.729 unitati.
Statistica APIA releva faptul ca, in total, piata auto romaneasca a ajuns la 333.604 de unitati, inclusiv vehiculele comerciale, in crestere cu 23,7% fata de perioada similara din anul trecut.