Segmentul de autoturisme, cel mai important sector al pietei auto, a cunoscut un declin de 61,8% si s-a cifrat la 16.190 de unitati.
Cel mai afectat sector a fost cel al autovehiculelor comerciale, care a inregistrat vanzari de 2388 de unitati, in scadere cu 70,7% fata de perioada ianuarie-februarie 2008.
Importurile de masini noi s-au depreciat in primele doua luni din acest an cu 56,5% si au ajuns la 12.243 de unitati. Hyundai, Volkswagen, Skoda si Renault au fost singurele marci straine care au reusit sa vanda in 2 luni peste 1.000 de autoturisme fiecare.
In acelasi timp, vanzarile Dacia pe piata din Romania s-au depreciat cu 72,2% si au coborat la 3.947 de autoturisme.
Distributia in functie de modalitatea de achizitie arata ca, in primele doua luni din acest an, au fost cumparate in leasing 1.068 de autoturisme, reprezentand 27% din totalul vanzarilor, restul masinilor, adica 2.879 de unitati (73%), fiind cumparate prin credit sau cu plata pe loc.
Piata totala a ajuns anul trecut, potrivit APIA, la 324.080 de unitati, in scadere cu 11,7% fata de anul anterior. Cererea de autoturisme s-a redus cu 14,1%, la 270.995 de unitati.