- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Așa arată MD87, cel mai valoros vehicul Dacia realizat vreodată. S-a fabricat în doar două versiuni

17 Aug, 18:07 • Preda Silvia
Dacia MD87 a fost fabricată în 1987 . Toată mașina a fost făcută în 3 luni și ar fi cea mai scumpă Dacie fabricată vreodată în România.
Așa arată MD87, cel mai valoros vehicul Dacia realizat vreodată. S-a fabricat în doar două versiuni

Dacia MD87. Un autoturism fabricat în 1987, în doar două versiuni, ar fi cea mai scumpă Dacie făcută vreodată în România, arată Retro Auto Romania.

Dacia MD87 a fost fabricată în 1987. Inginerul Nicolae Cosmescu a lucrat timp de trei luni la acest model și s-a inspirat dintr-un Ford GT40.

Dacia MD87 este un prototip coupe

Pe Retro Auto România, unul dintre grupurile de Facebook ale pasionaților de mașini vechi, a apărut o postare însoțită de mai multe fotografii ale acestei Dacii.

Dacia MD87 este un prototip coupe cu tracțiune spate și motor central, dezvoltat de inginerul Nicolae Cosmescu. MD87 folosește o caroserie Dacia Sport modificată, cu motorul amplasat în spate, în timp ce în față au rămas doar radiatorul și roata de rezervă. O versiune ulterioară avea faruri ascunse. Cablul de ambreiaj are 3 m lungime și asta a dus la îngreunarea apăsării pedalei de ambreiaj. S-a reparat făcându-l hidraulic”, este o parte din mesajul transmis în acea postare.

Citește și: Închisoare cu executare pentru cei care conduc fără permis și pentru cei care le încredințează mașina – proiect

Dacia MD87 (Retro Auto Romania)
Dacia MD87 (Retro Auto Romania)

Acesta trebuie să fie cel mai valoros vehicul Dacia realizat vreodată, deoarece s-a fabricat în doar 2 versiuni și nu se știe de existența niciuneia dintre ele”, se mai precizează în postare.

Inginerul Cosmescu a lucrat la mașină doar cu o echipă mică – un mecanic, doi tinichigerii şi un electrician.

DACIA SPORT MD87. Autoturismul conceput în întregime de către mine, la IATSA Ștefănești, plecând de la elementele mecanice și de caroserie ale Daciei Sport, produsă la firma enunțată. Trebuie să se știe că a fost primul model de acest fel, cu motorul dispus central spate. Nu de alta, dar fiecare constructor își iubește doar propriile creații”, transmite inginerul Nicolae Cosmescu.

Vezi și: Dacia Jogger a depășit VW Passat, Audi sau BMW şi este al patrulea cel mai vândut break din lume. Cât e rata lunar pentru o Dacia Jogger hybrid în 2024, dacă o cumperi în leasing pe 5 ani