Presedintele AVAS a precizat ca modificarea de catre Guvern a taxei de prima inmatriculare se va face dupa principiul „cine polueaza mult plateste mult, iar cine polueaza putin plateste putin”, transmite corespondentul NewsIn. Teodor Atanasiu s-a aratat de acord cu cresterea cuantumului taxei pentru masinile scumpe.
„Am vazut ca era un mare scandal pentru cresterea taxei la masinile scumpe. Ma bucur ca s-a facut scandal (..) Acum protejam pe cei cu bani, iar daca o masina costa peste 50.000 de euro suntem necajiti ca mai trebuie sa scoata inca 4.000 de euro pe taxa si vrem sa il aducem la o taxa mai mica”, a spus presedintele AVAS.
Premierul Tariceanu a declarat, joi, ca Ministerul Mediului a primit sarcina de a modifica noua forma a taxei auto, convenita cu reprezentantii UE, astfel incat sa fie luate in calcul propunerile ONG-urilor din domeniul protectiei mediului, care doresc o taxa corelata cu nivelul emisilor de CO2.
Potrivit unor reprezentanti ai Guvernului, Ministerul Mediului trebuie sa prezinte propunerile de modificare a taxei intr-o saptamana si jumatate, iar documentul va fi elaborat in colaborare cu Minsterul de Finante.
Reprezentantii organizatiilor neguvernamentale au venit, joi, cu propunerea ca pentru masinile care polueaza putin, adica sub norma de 130 de grame de CO2/kilometru, stabilita de UE, sa fie acordate „bonificatii” – adica achitarea unei taxe scazute sau chiar eliminarea taxei.
Comisia Europeana a decis, in ianuarie 2007, ca producatorii de autoturisme va trebui sa reduca emisiile de CO2 la 130 grame/kilometru prin tehnologia motorului si la 120 grame/kilometru prin adaosul de biocombustibili.
O alta propunere vizeaza introducerea unui nou criteriu la calcularea taxei – respectiv nivelul emisiilor de oxid de azot, al carui nivel atinge valori ingrijoratoare in Bucuresti.
Taxa auto, subiect de motiune in Parlament
Camera Deputatilor dezbate luni motiunea simpla depusa de PDL pe tema taxei de prima inmatriculare. Presedintele PDL, Emil Boc, a declarat ca textul motiunii, intitulata „Anulati taxa de prima inmatriculare”, subliniaza faptul ca taxa contravine Tratatului european, pentru ca introduce un nivel disproportional cu veniturile populatiei si instituie un tratament preferential. In plus, taxa a fost deja invalidata de justitia romana, asa ca trebuie anulata, iar cele 800 de milioane de lei platiti in 2007 in contul taxei trebuie inapoiati, a mai spus presedintele PDL.
Pe de alta parte, PSD a depus la Senat o propunere legislativa de eliminare a taxei de prima inmatriculare din Codul Fiscal.