Înmatriculările de autoturisme au crescut, în România, cu 6% în primele nouă luni ale acestui an comparativ cu aceeaşi perioadă din 2023, marjă în care maşinile full electrice au înregistrat o diminuare de 37%, conform datelor comunicate de către Dan Vardie, preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA), transmite Agerpres.
“În primele nouă luni ale anului suntem la un plus de 6% în privinţa înmatriculărilor, ceea ce e foarte bine faţă de ce se întâmplă în Europa şi în lume. La autoturisme comerciale avem o creştere de aproape 4%, iar la vehiculele comerciale un salt de 27,5%. Pe motorizări, la electrificate au fost înmatriculate 27.144 de unităţi, în creştere cu 5,5%, la nouă luni faţă de aceeaşi perioadă din 2023”, a subliniat Vardie.
După cum spune sursa, motorizările pe benzină au înregistrat o creştere de 1%, de la un an la altul, până la 67.789 de unităţi, pe când maşinile diesel au consemnat 17.003 de unităţi noi înmatriculate (+16,8%).
În ceea ce priveşte autoturismele full electrice, scăderea a fost de 37%, pe primele nouă luni din 2024 (la 7.331 de unităţi), considerată de către şeful APIA drept una “dramatică” fiind cea mai mare scădere din Europa.
Însă la plug-in hybrid există un plus de 13% (4,533 de unităţi), iar la full hybrid s-a ridicat cu 53%, până la 15.280 de unităţi
Te-ar putea interesa și: Lovitură pentru șoferii care alimentează cu motorină. Petrom anunță scumpiri pe 8 octombrie
“Tot ce reprezintă soluţii cu mai puţină poluare, noi credem că înseamnă mai bine. Suntem în aceeaşi ecuaţie complicată şi, din păcate, ultimele luni au adâncit această ecuaţie. Vobim despre cea mai puternică lovitură care a fost înjumătăţirea programelor “Rabla”. A fost o lovitură crâncenă. Ne place, nu place, sau îi place sau nu ministrului Mediului, înjumătăţirea programului “Rabla” a avut un efect nedorit şi nu e deloc o întâmplare”, a explicat Dan Vardie.
Programul Rabla a avut de suferit schimbări mari în 2024, lucru care a afectat preferințele cumpărătorilor. Pe lângă asta, factorii economici, inflația și incertitudinea de pe piață, au determinat diminuarea înmatriculărilor mașinilor electrice.
Analizând România versus Europa s-a dovedit că, în primele opt luni ale 2024, faţă de aceeaşi perioadă din anul precedent, în România, înmatriculările de autoturisme au crescut cu 5,8%, în timp ce, în Europa, s-au majorat doar cu 1,7%.
În același timp, la autoturismele electrice, România a notat o scădere semnificativă de 35% a înmatriculărilor (6.800 de unităţi), iar Europa se află la un minus 5,5% (circa 1,2 milioane de unităţi).
Iar pe segmentul full hybrid, în primele opt luni din acest an, faţă de intervalul similar din 2023, în ţara noastră au fost înmatriculate un număr de 4.170 de unităţi (+14,5%), în comparație cu Europa, unde s-a înregistrat o scădere de 1,7%, până la 618.883 de unităţi.
Ai mai putea citi și: Autostrada Unirii A8 prinde tot mai mult contur. CNIR anunță stadiul lucrărilor mamut