In perioada ianuarie
— februarie 2014, Audi a vandut 242.400 de vehicule, cu 383 mai
multe decat brandul BMW.
Audi, divizie a Volkswagen (VW), va
introduce anul acesta 17 noi modele sau va restiliza altele, inclusiv
modelul sport TT, pentru a-si mentine pozitia de lider pe segmentul
automobilelor de lux.
Lansarile fac parte din
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/audi-face-investitii-de-22-mld-euro-in-noi-modele-pana-in-2018-96962/]planul
de investitii[/url] pe urmatorii cinci ani, in valoare de 22 miliarde
de euro, prin care Audi vrea sa devina producatorul de automobile de
lux cu cele mai mari vanzari anuale din lume.
“Vom majora livrarile in toate
regiunile lumii, inclusiv in Europa”, a declarat presedintele Audi,
Rupert Stadler, citat de Agerpres.
“Noile modele inovatoare ce vor fi
lansate in acest an, cum ar fi Seria 2 Active Tourer si Seria 4 Gran
Coupe, ne vor ajuta sa mentinem ritmul de crestere a vanzarilor in
2014”, a replicat directorul de vanzari al BMW, Ian Robertson.
Aceste modele ar putea ajuta BMW sa-si
mentina pozitia de lider pe segmentul automobilelor de lux in 2014,
pentru al zecelea an consecutiv.
Compania IHS Automotive estimeaza ca
BMW va vinde 1,77 milioane de masini, depasind Audi, care va livra
1,66 milioane, si Mercedes, cu 1,56 milioane.
Cheltuielile pentru dezvoltarea de noi
vehicule si extinderea capacitatii de productie au dus la scaderea
profitului operational al Audi cu 6,2% in 2013, la 5,03 miliarde de
euro, chiar daca veniturile au urcat cu 2,3%.
Anul trecut, BMW, care comercializeaza
brandurile BMW, Mini si Rolls-Royce, a inregistrat o crestere a
vanzarilor de 6,4%, la 1,96 milioane de vehicule, pe fondul majorarii
cererii in China si SUA.
Audi a raportat cresterea cu 8,3% a
vanzarilor globale in 2013, la nivelul record de 1,58 milioane de
vehicule, in timp ce Mercedes, care in 2005 a pierdut titlul de cel
mai mare producator mondial de automobile de lux in favoarea BMW, a
livrat 1,46 milioane de vehicule anul trecut, in crestere cu 11% fata
de 2012.
BMW vrea sa raspunda provocarilor
venite din partea Volkswagen AG (care detine brandul Audi) si Daimler
AG (care detine brandul Mercedes-Benz) prin introducerea a 25 de
modele incepand din 2014, inclusiv a 10 vehicule care nu au
predecesor, cum este Rolls-Royce Wraith.
Toti cei trei producatori de automobile
de lux din Germania au raportat vanzari record in 2013, in urma
cresterii veniturilor in tari ca India, China, Rusia si a redresarii
cheltuielilor de consum in SUA.
Anul acesta, BMW vrea sa vanda 1,77
milioane de vehicule, depasind Audi, care se asteapta la vanzari de
1,66 milioane de vehicule, si Mercedes, cu livrari prognozate de 1,56
milioane de vehicule, a anuntat compania IHS Automotive.
Citeste si: Piata
auto, scadere dramatica in ultimii 5 ani