Din cauza numarului foarte mare de comenzi, compania a ajuns sa isi contracteze productia pe intreg anul viitor, scriu ziaristii de la Inside Line, care spun ca Audi se gandeste sa caute o alta capacitate de productie pentru a face fata cererii.
Modelul Audi R8 este asamblat, in prezent, in fabrica de la Neckarsulm (Germania), unde s-au investit aproape 30 milioane de euro.
In ciuda investitiilor, productia modelului R8 nu reuseste sa tina pas cu cererea din piata si asta pentru ca numarul de masini produse zilnic nu este mai mare de 25 de exemplare.
Procesul de fabricatie al bolidului este unul extrem de elaborat, un R8 iesind din fabrica la fiecare 44 de minute, spre deosebire de modelul A6, de pilda, la care cadenta de productia a ajuns la 1,5 minute. Audi produce in fiecare an 6.000 de unitati R8.
Masina a fost lansata oficial pe plan mondial la salonul de la Paris, in toamna lui 2006, si are la baza conceptul Le Mans Quattro, prezentat in 2003 la salonul de la Geneva.
Audi R8 este disponibil si pe piata romaneasca, in doua versiuni, cu transmisie manuala si cu cutie secventiala R-Tronic, preturile situandu-se intre 105.000 euro si 113.000 euro, fara TVA.
R8 are un motor de 420 cai-putere, iar viteza maxima pe care o poate atinge este 301 km/h. Masina, dezvoltata pe platforma lui Lamborghini Gallardo, concureaza cu Porsche 911 – Carrera si Turbo, precum si cu modelele similare ale marcilor Aston Martin, Ferrari si Maserati.