„Intentionam sa consolidam statutul TDI ca forma de propulsie foarte eficienta”, a declarat Rupert Stadler, presedinte al Consiliului Managerial Audi. In viitor, vom lansa variantele „e”, care sunt proiectate pentru un consum de combustibil optimizat la modelele de volum, indiferent ca vor fi motoare TDI sau pe benzina, a mai spus Stadler.
Audi si-a inceput strategia TDI pentru 2008 cu noile unitati V6, de 3,0 litri, care echipeaza Audi A4 si Audi Q7, modele care dezvolta 240 cai putere.
Oficialii Audi doresc insa sa extinda noua tehnologie si catre alte clase de vehicule si categorii de putere pana la nivelul anului 2010.
Aceasta noua tehnologie de la Audi duce principiul TDI al injectiei directe de diesel, cu turbina, care s-a dovedit eficient de milioane de ori, catre o dimensiune noua.
Pentru aceasta noua tehnologie, inginerii de dezvoltare a motoarelor diesel de la Audi au incorporat o serie noua de masuri inovatoare, printre care senzorii din camera de combustie, care ajuta la o reglare mai precisa a procesului de combustie in motor. Este pentru prima data, in lume, cand astfel de senzori au fost montati pe un motor.
Audi a prezentat, in 2005, conceptul Audi Q7 hibirid, care ofera un motor electric integrat intre motor si cutia de viteze. Proiectat ca un hibrid veritabil, Audi Q7 poate functiona atat cu motorul pe benzina, cat si cu cel electric, precum si cu amandoua simultan.