Toyota produce
autovehicule in Australia incepand din 1963. Compania japoneza si-a
motivat decizia acuzand costurile ridicate, aprecierea dolarului
australian si posibilitatile slabe de a realiza economii
semnificative.
Plecarea Toyota marcheaza sfarsitul
industriei auto australiene, cu 113 ani de traditie, pe fondul
scaderii vanzarilor, anvergurii reduse a fabricilor din tara, care
limiteaza posibilitatile de reducere a costurilor, si aprecierii
dolarului australian, care a urcat cu 50% in perioada 2009-2012,
determinand reducerea puternica a preturilor masinilor de import,
scrie Mediafax.
Toyota, cel mai mare producator auto la nivel global, anticipeaza un profit record de aproape 19 miliarde de dolari pentru anul fiscal care se va incheia la 31 martie, dublu fata de nivelul din anul anterior, datorita deprecierii yenului, care sprijina exporturile de produse japoneze.
In acelasi timp, compania este aproape de a plati 1 miliard de dolari pentru incheierea unei investigatii a procuraturii SUA privind modul in care grupul auto nipon a dezvaluit autoritatilor plangerile soferilor intr-un program de rechemare in service a unor masini pentru suspiciunea de accelerare neintentionata.