„Probabil ca vom asista la deturnarea si mai puternica a clientilor de masini noi, in special a celor care doresc modele accesibile, catre piata second-hand”, a declarat miercuri Milea, citat de Mediafax.
Actul normativ prin care plata taxei de prima inmatriculare pentru masinile noi cu norma de poluare Euro 4 fusese suspendata nu va mai putea fi reinnoit, astfel ca, dupa termenul de expirare a suspendarii, ea va fi platita.
Elena Udrea, ministrul interimar al Mediului, a declarat marti ca, dupa discutii cu reprezentantii Comisiei Europene, nu se mai poate prelungi suspendarea de la plata a taxei pentru masinile noi Euro 4, astfel ca, dupa 15 decembrie, termenul pana la care plata a fost suspendata, ea se va plati.
Udrea a adaugat ca nu intentioneaza modificarea actualei legislatii in problema taxei auto.
Ernest Popovici, presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor Auto (APIA), a declarat ca tot timpul problema taxei auto a picat „intr-un moment nepotrivit” si a reclamat instabilitatea politica din prezent, care nu face bine industriei auto.
Conform legislatiei actuale, autovehiculele din categoria Euro 4, cu o capacitate cilindrica de cel mult 2.000 cmc sunt scutite de plata taxei pe poluare daca se inmatriculeaza pentru prima data in orice stat din Uniunea Europeana in perioada 15 decembrie 2008 – 15 decembrie 2009.