„Absorbtia Auto Chassis International Romania de catre Automobile Dacia vizeaza simplificarea organizarii juridice a grupului Renault in Romania, facilitand coordonarea activitatilor de fabricatie motoare, cutii viteza si sasiuri si limitand eventualele restrictii juridice si administrative impuse de mediul social si economic romanesc”, se arata in proiectul de fuziune publicat in Monitorul Oficial, citat de Mediafax.
La finele anului, conform situatiei patrimoniale, creantele Automobile Dacia se ridicau la 851,99 milioane de lei, din care creantele comerciale insumau 651,02 milioane de lei, in timp ce datoriile totalizau 1,51 miliarde de lei, cea mai mare parte, de 96%, fiind reprezentate de cele comerciale.
Documentul cuprinde informatii care nu au fost auditate si nu au fost aprobate de actionari, au declarat reprezentantii Dacia.
„Raportul final va fi modificat/aprobat de catre AGA in care se va decide fuziunea, in primavara. Rezultatele oficiale vor fi date publicitatii dupa modificarea/aprobarea lor de catre AGA”, conform acestora.
Fuziunea va avea ca efect reducerea considerabila a costurilor administrative si operationale, cu implicatii asupra profitabilitatii societatii, castigurile identificate si cifrate, rezultate in urma operatiunii.
Auto Chassis International (ACI) a fost fondata in 1999 ca entitate a grupului Renault, iar filiala din Romania a fost infiintata in anul 2002. Firma produce sasiuri pentru Dacia si Renault.
Automobile Dacia are un capital social de 2,54 miliarde de lei, controlat in proportie de peste 99% de Renault.
In 2009, Dacia a vandut 311.282 de masini, in urcare cu 20,5% fata de 2008, insa vanzarile din Romania au coborat cu peste 50%, la 41.862 de autovehicule, potrivit datelor anuntate de companie in ianuarie.
In 2008, uzina din Mioveni a vandut 258.372 de autovehicule, din care 84.708 in Romania.
Cresterea puternica de anul trecut a vanzarilor a fost determinata in principal de succesul avut in Europa Occidentala, unde compania romaneasca a vandut peste 200.000 de automobile.