Dacia a anuntat ca viitoarea taxa de mediu, ce ar urma sa inlocuiasca taxa de prima inmatriculare, ar trebui sa se bazeze pe nivelul de poluare si pe capacitatea cilindrica a autovehiculelor. Astfel, taxa ar trebui sa fie calculata in functie de vechimea autovehiculelor, a precizat Fourmont.
„Dorim sa adresam Guvernului si tuturor actorilor vietii politice romanesti trei propuneri, respectiv inlocuirea taxei actuale printr-o taxa de mediu, accelerarea innoirii vechiului parc auto sau evolutia taxei in forma sa actuala, pentru a raspunde observatiilor Comisiei Europene, reducand taxa in functie de varsta vehiculului”, a declarat directorul Dacia.
Romania are cel mai vechi parc de automobile din Europa, a precizat Fourmont, estimand ca, in prezent, din cele circa 4 milioane de autovehicule aflate in circulatie, 25% au peste 20 de ani, 45% au peste 15 ani si 60% au mai mult de zece ani.
Francois Fourmont a recunoscut faptul ca Dacia este direct interesata in mentinerea taxei de prima inmatriculare, o eventuala eliminare a acesteia urmand sa injumatateasca vanzarile companiei.
Dacia estimeaza ca anul viitor va produce circa 350.000 de vehicule, din care 120.000 vor fi vandute in Romania.