Deși gusturile cumpărătorilor de mașini second-hand diferă puternic, există și tendințe generalizate în preferințele clienților. O analiză realizată de platforma online carVertical arată cât de mult influențează culoarea mașinii în vânzarea unui autoturism utilizat, scrie afaceri.news.
Probabil cel mai neașteptat rezultat al analizei carVertical este primul lor de pe lista culorilor care ajută cel mai mult la vânzarea unei mașini și anume galbenul. Cu o medie de stat pe piață de doar 20,8 zile, se pare că mașinile la mâna a doua care au exteriorul colorat galben se vând cel mai repede. Acest lucru se datorează, probabil, în parte rarității, dar și coeficientului intrinsec de ”sex-appeal” pe care îl are o mașină galbenă, concluzionează autorii studiului.
Locul doi este ocupat de argintiu. Cu o medie extrem de apropiată de primul loc, mașinile argintii se vând după aproximativ 21,6 zile. Această concluzie nu este una surprinzătoare, având în vedere versatilitatea acestei culori care poate fi folosită atât într-un mediu de business, cât și pentru o mașină de familie.
Pe locul trei se clasează nonculoarea negru. Faptul că poate fi ușor de asortat la orice gust, face din această nonculoare una populară în preferințele cumpărătorilor. Versatilitatea negrului face ca mașinile care poartă această nuanță să fie foarte căutate, având o medie de doar 22,9 zile de așteptare la vânzare.
Pe de altă parte, unele culori par să atragă mai puțin potențialii cumpărători.
Culoarea care se vinde cel mai greu este bejul. Deși este o alegere neutră, foarte populară la design-ul interior, șoferii se feresc de ea. Cu o medie de 26,2 zile la vânzare, bejul nu este totuși o “catastrofă”, diferența față de culoarea de pe primul loc fiind de puțin peste 5 zile. În procente, în schimb, diferențele sunt semnificative: în medie, durează cu 26% mai mult timp să vindeți o mașină bej decât una galbenă, mai scrie sursa citată.
Greu de vândut sunt și mașinile albe și cele verzi, cu o medie de 24,8, respectiv 24,7 zile la vânzare. Mașinile albe sunt, probabil, asociate cu flotele auto ale companiilor și, în plus, albul tinde să ascundă liniile caroseriei, făcând orice model să pară mai banal decât dacă ar avea culoare.
În Europa, în topul preferințelor pentru culorile auto se află negrul (23,5% din întregul parc auto european), albul (21,1%) și argintiul (17,6%). Astfel, cu excepția preferinței pentru galben, tendințele din România se suprapun peste cele europene.