Studiul a fost efectuat de site-ul just-auto.com, citat de NewsIn, si compara automobilele diesel clasice cu hibridele pe benzina care, pe langa motorul cu combustie interna, pot fi propulsate si de un motor electric, pentru reducerea consumului si a emisiilor poluante.
Una din concluziile celor de la just-auto.com este ca, desi modelele hibrid pe benzina consuma in medie cu 15% mai putin decat automobilele diesel clasice, aceste modele sunt dezavantajate de un pret ridicat, datorat complexitatii motorului electric.
Diferenta de pret de cateva mii de euro, dintre cele doua tipuri de motorizari, anuleaza avantajul economiei de combustibil pentru clientii care cauta un raport pret-calitate cat mai bun.
Studiul sugereaza ca hibridele pe benzina vor deveni o alternativa viabila numai atunci cand diferenta de pret dintre acestea si masinile diesel clasice va fi echivalenta cu diferenta de costuri dintre automobilele diesel si cele pe benzina.
Singurul model hibrid comercializat in Romania este modelul Toyota Prius, model care consuma cu 40% mai putin comparativ cu automobilele din clasa lui, care nu sunt dotate cu un motor electric.
Pretul pentru Toyota Prius variaza intre 31.500 si 33.000 de euro, cu cateva mii de euro peste pretul uni automobil din aceeasi clasa, insa fara motor electric.
Toyota Romania si-a propus sa vanda in urmatorul an cel mult 100 de unitati Prius. In Europa, producatorul japonez are ca obiectiv vanzarea a 25.000 de Prius, ceea ce ar insemna doar 0,1% din piata europeana.
Tinta de vanzari propusa de Toyota pentru Prius arata ca, pentru moment, hibridele pe benzina nu sunt o solutie viabila din cauza pretului ridicat
Oficialii niponi au accentuat acest lucru, adaugand ca Prius nu e un model cu care Toyota sa obtina volume ridicate de vanzari, ci unul care se adreseaza oamenilor foarte educati – clientii care, cand isi cumpara o masina, se gandesc si la protejarea mediului inconjurator – dat fiind ca Prius e una din masinile cu cele mai scazute emisii poluante.
Solutia cea mai potrivita ar fi, in opinia specialistilor de la just-auto, lansarea pe piata a hibridelor pe motorina – masini care pot fi propulsate de un motor electric combinat cu unul diesel. Avantajul ar proveni din combinarea economiei oferite de motorul electric cu consumul mai redus al propulsorului pe motorina.
Concernul francez PSA Peugeot-Citroen este primul constructor european care intentioneaza sa produca in serie astfel de masini. Francezii cred ca pana in 2010 vor putea lansa hibride pe motorina care sa coste in medie cu numai 2.000 de euro mai mult decat un automobil diesel clasic.
Producatorul francez considera ca, la acest pret, hibridele pe motorina ar fi o alternativa viabila la automobilele diesel existente in prezent.
Automobilele diesel castiga teren in Europa, iar in acest an se asteapta ca acestea sa depaseasca la numar de unitati vandute masinile pe benzina.
Modelele diesel au cel mai mare succes in tarile unde diferentele de pret intre benzina si motorina sunt cele mai mari, precum Franta.
In Romania, in primele zece luni, 39,7% dintre masinile noi vandute au fost diesel. La automobilele de import ponderea diesel-urilor este de 49,6% din total.