Ministrul Sorin Grindeanu a discutat despre stadiul actual al proiectului Autostrada A13 Brașov-Bacău, și a oferit detalii despre procesul de realizare a studiului de fezabilitate. Inițial, contractul pentru studiul de fezabilitate a fost semnat, dar firma implicată a renunțat înainte de numirea sa în funcție. În urma acestei renunțări, a fost organizată o a doua licitație pentru acest contract, însă nu au fost primite oferte, ceea ce a dus la reluarea procesului, potrivit economedia.ro.
După efectuarea unor verificări suplimentare de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), se preconizează că va fi desemnat un câștigător pentru realizarea studiului în următoarele săptămâni. Grindeanu a mai spus că studiul de fezabilitate va include și lucrări de teren, cum ar fi foraje geotehnice, necesare pentru a evalua condițiile exacte ale terenului.
Te-ar mai putea interesa și: Restricții de circulație pe o autostradă din România! Se fac lucrări de reparații
foto: autostrada Brașov-Bacău A13
După finalizarea studiului de fezabilitate, se va lua în considerare organizarea unei licitații pentru proiectarea și execuția autostrăzii, conform standardelor FIDIC galben, care sunt frecvent utilizate în România pentru astfel de proiecte.
Ministrul a menționat că săptămâna trecută a fost primit răspunsul de la ANAP, ceea ce permite închiderea acestui proces și continuarea cu următoarele etape.
De asemenea, Grindeanu a subliniat că termenele stabilite în studiul de fezabilitate nu sunt doar legate de firma care va câștiga contractul, ci includ și termene imposibil de negociat, precum obținerea avizelor de mediu.
Proiectul traversează zone montane și arii protejate, ceea ce poate complica și prelungi procesul de obținere a acestor avize. Ministrul și-a exprimat speranța că semnarea contractelor și demararea efectivă a lucrărilor vor avea loc în săptămânile viitoare, având în vedere răspunsul pozitiv primit de la ANAP.
,,A 13, a fost contract semnat prima dată pe studiu de fezabilitate. Compania (Search) a venit și a spus că renunță, înainte de a veni eu ministru. Apoi am reluat licitația, dar nu a venit nimeni (n.r fără ofertă la a doua licitație). Este documentația pentru studiu de fezabilitate, nu trebuie să te duci în teren.
Acum suntem în situația în care, urmare a unor verificări venite de la ANAP cred că putem să avem un câștigător în următoarele săptămâni. Sigur, realizarea studiului de fezabilitate înseamnă și studiul geo, să mergi în teren și să vezi (n.r. foraje).
După ce se termină studiul de fezabilitate, dacă vom considera necesar să facem licitație pentru proiectare și execuție pe FIDIC galben, cum majoritatea s-au făcut în România. Săptămâna trecută am primit răspunsul de la ANAP ceea ce înseamnă că putem să închidem.
Să vedem și termenele din Studiu de Fezabilitate. Nu sunt doar termene care țin de firma care câștigă, ci și termene care nu se pot negocia, pentru avizele de mediu, sunt zone de trecere a Carpaților cu arii protejate. Sper să se semneze în săptămânile viitoare având acest răspuns pozitiv de la ANAP”, a spus Sorin Grindeanu.
Te-ar mai putea interesa și: Se construiește cea mai așteptată autostradă de după Revoluție. Anunțul CNAIR