Șoferii români care așteptau deschiderea unei noi porțiuni din autostrada Sibiu-Pitești în 2024 au parte de vești dezamăgitoare. Asociația Pro Infrastructura a realizat o serie de filmări cu drone care confirmă că lucrările sunt mult întârziate, contrar promisiunilor anterioare ale ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, potrivit bugetul.ro.
Te-ar mai putea interesa și: Cea mai așteptată autostradă din România va fi gata mai rapid decât se credea. Marcel Ciolacu anunță stadiul lucrărilor pe A7
foto: autostrada
În septembrie, Grindeanu anunțase deschiderea a 15 kilometri din secțiunea 5 a autostrăzii până în decembrie, dar Asociația susține acum că acest lucru este improbabil, din cauza stadiului incipient al lucrărilor, în special la podul peste Canalul Argeș de la Merișani, unde se confruntă cu dificultăți tehnice și de coordonare.
„Nimic pe Sibiu-Pitești 5 în 2024, în ciuda ultimelor promisiuni”, au scris cei de la asociaţie.
Pro Infrastructura menționează că punctul critic al întârzierii este podul de la Merișani, unde lucrările avansează lent: mai sunt de montat grinzi, predale, apoi armare, hidroizolație și asfaltare.
Pe lângă aceste provocări tehnice, relația tensionată dintre compania de construcții WeBuild și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) complică și mai mult situația. Se pare că oferta WeBuild pentru o altă lucrare importantă, Tunelul Meseș pe Autostrada A3, a fost descalificată recent.
„Nimic pe Sibiu-Pitești 5 în 2024, în ciuda ultimelor promisiuni. Așa cum v-am spus și la început de septembrie, este clar că nu vom avea nimic inaugurat în acest an deși era posibilă o deschidere parțială în 2024 între nodurile Bascov și Mănicești, vreo 15 din totalul celor 30,35 kilometri ai Secțiunii 5 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești.
Punctul critic rămas între Bascov și Mănicești, podul peste canalul Argeș de la Merișani, înaintează foarte greu: mai sunt multe grinzi de instalat, predalele merg anevoios, apoi armare, suprabetonare, hidroizolație, asfalt și finisaje.
Mai mult, conform informațiilor obținute de noi pe surse, oferta WeBuild a fost descalificată la licitația pentru „Perla Coroanei”, cei 41 km de pe Autostrada A3 care includ Tunelul Meseș. Nu căutați o declarație oficială în acest sens, nu o veți găsi.
Astfel că ne vine greu să credem că WeBuild dorește să facă vreo concesie statului român și să dea în trafic 15 kilometri cu 9 luni înainte de termenul contractual, septembrie 2025”, susține Asociația.
Ministrul Grindeanu anunțase săptămâna trecută că, până la sfârșitul anului, 15 kilometri din această autostradă și 50 de kilometri din Drumul Expres Craiova-Pitești vor fi deschiși traficului.
„15 km din Autostrada Sibiu-Pitești și 49,52 km din Drumul Expres Craiova-Pitești vor fi deschiși circulației până la finalul acestui an!”, spunea în urmă cu o săptămână Sorin Grindeanu.
Totuși, Asociația Pro Infrastructura subliniază că, în contextul problemelor întâmpinate, o inaugurare parțială în 2024 este puțin probabilă, iar termenul contractual pentru finalizarea celor 30,35 km din autostrada Pitești-Curtea de Argeș rămâne septembrie 2025. Contractul cu WeBuild, semnat în 2020 pentru suma de 356 milioane de euro, prevedea un an pentru proiectare și patru ani pentru execuție.
Te-ar mai putea interesa și: Vești noi pe Autostrada A1. CNAIR închide accesul în spațiile de servicii pentru trei zile!