Costurile estimate in acest moment sunt foarte mari, acestea variind [b]intre 11 milioane euro si 60 milioane de euro pe km[/b], fapt sesizat si de Ministerul Finantelor Publice, arata CNADNR.
Viitoarea autostrada va avea o lungime totala de 289 km si va fi impartita in trei tronsoane:
-Targu Mures – Ditrau cu o lungime de 92,126 km, proiectant SC Search Corporation SRL;
-Ditrau – Targu Neamt cu o lungime de 118,8 km, proiectant SC Iptana SA;
-Targu Neamt – Iasi cu o lungime de 78 km, proiectant SC Inocsa Ingenieria.
Autostrada strabate un traseu dificil (deal si munte), ceea ce impune un volum mare al lucrarilor de arta (poduri,podete, viaducte, etc.) si numeroase arii protejate (situri de importanta comunitara (SCI) si situri de protectie avifaunistica (SPA), precizeaza oficialii CNADNR.
In prezent, [b]proiectarea nu este finalizata[/b] intrucat procedura de obtinere a Acordului de Mediu nu este finalizata. Incepand cu anul 2010 ariile protejate care au impact asupra traseului autostrazii au fost extinse, ceea ce determina reconsiderarea studiului de impact si reluarea procedurii de obtinere a Acordului de Mediu. De asemenea, costurile sunt sunt foarte mari.
„In acest context, CNADNR-SA va contracta servicii de expertiza tehnica si financiara prin care se vor reanaliza solutiile tehnice adoptate si se vor face propuneri de reducere a costurilor. Dupa definitivarea traseului si fundamentarea costurilor de implementare, vor fi analizate potentialele surse de finantare, altele decat bugetul de stat”, au mai spus oficialii CNADNR.