Oliver Zipse, directorul general al BMW, a ieșit în evidență cu o solicitare clară de a reconsidera această strategie și a avertizat supra potențialelor riscuri asociate cu o dependență sporită de lanțul de aprovizionare cu baterii din China, scrie Capital.
Într-o declarație recentă, Zipse a argumentat că impunerea acestei reglementări stricte ar putea avea consecințe negative asupra competitivității Europei în domeniul auto. El a subliniat importanța valorificării tehnologiilor existente, cum ar fi combustibilii sintetici și automobilele cu celule de hidrogen, care pot juca un rol semnificativ în tranziția către o mobilitate mai ecologică.
Conform afirmațiilor sale, abordarea actuală a Uniunii Europene, care se concentrează exclusiv pe vehiculele electrice cu baterii, nu ține cont de diversitatea tehnologică necesară pentru a răspunde provocărilor climatice și economice.
„O corectare a obiectivului privind 100% automobile electrice pe baterie în 2035, în cadrul unui pachet complet de reducere a emisiilor de CO2 ar oferi producătorilor europeni o mai mică dependență de China pentru baterii”, a spus Zipse la Salonul auto de la Paris.
Citește și: Lovitură dură pentru România! Comisia Europeană suspendă plata miliardelor de euro. 6 jaloane ratate!
Zipse a propus o abordare „neutră din punct de vedere tehnologic”, care să permită utilizarea diferitelor soluții de mobilitate. Această strategie, conform lui, este esențială pentru asigurarea unei evoluții durabile și competitive a industriei auto europene pe termen lung.
În martie 2023, statele membre ale Uniunii Europene au adoptat o directivă care prevede ca toate autoturismele noi să fie, începând din 2035, cu emisii zero de CO2. Aceasta înseamnă practic interzicerea motoarelor pe benzină și motorină, cu un obiectiv intermediar de reducere a emisiilor de CO2 cu 55% până în 2030, comparativ cu nivelul din 2021.
Această reglementare a fost primită cu reticență de către mai mulți producători auto, inclusiv BMW, Volkswagen și Renault, care solicită o relaxare a acestor obiective, temându-se că tranziția rapidă către automobilele electrice ar putea afecta vânzările și ar putea conduce la amenzi substanțiale.