Într-o perioadă de îngrijorare crescândă cu privire la siguranța vehiculelor care se conduc singure, un expert solicită guvernului Statelor Unite să elaboreze un test național pentru șoferi pe care aceste mașini ar trebui să îl treacă înainte de a putea circula pe drumurile publice, scrie Fortune, potrivit economedia.ro.
Un expert în domeniul vehiculelor autonome a solicitat guvernului Statelor Unite să elaboreze un test național pe care aceste mașini să fie obligate să-l treacă înainte de a fi autorizate să circule pe drumurile publice.
Henry Liu, directorul centrului de testare a vehiculelor autonome de la Universitatea din Michigan, susține că o astfel de reglementare ar stabili standarde minime de siguranță pentru vehiculele autonome.
Te-ar mai putea interesa și: Răsturnare de situație: Mașinile cu motoare pe combustie ar putea circula și după 2035! PPE cere anularea deciziei UE!
foto: mașini
Accidentele anterioare implicând vehicule autonome au generat o preocupare generalizată cu privire la siguranța acestora, iar Liu consideră că implementarea unui test național ar putea contribui la restabilirea încrederii publicului în aceste tehnologii. Potrivit lui, sunt necesare cercetări suplimentare pentru a asigura o lansare sigură a vehiculelor autonome la scară națională
El este de acord cu perspectivele optimiste ale producătorilor, care cred că pe termen lung, aceste vehicule ar putea contribui la salvarea de vieți și la îmbunătățirea eficienței transportului.
În prezent, vehiculele autonome nu sunt supuse unor reglementări federale specifice, iar doar câteva state au stabilit cerințe proprii. Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi a colectat date despre accidentele care implică vehicule autonome, dar a emis doar orientări voluntare, fără teste de conducere obligatorii. Liu a explicat că reglementările actuale sunt reactive și depind în mare măsură de autoreglementare, ceea ce poate fi problematic.
„Reglementarea noastră actuală privind siguranța vehiculelor este reactivă, așa că depindem de autoreglementare”, a declarat Liu.
Expertul a sugerat că un test de conducere pentru vehicule autonome ar putea evalua abilități esențiale, cum ar fi capacitatea de a efectua un viraj la stânga într-o intersecție fără semafor sau de a opri la un semn de oprire. Acest test ar putea preveni ca vehiculele cu performanțe slabe să fie lăsate liber în circulație, similar modului în care un test de conducere pentru oameni împiedică șoferii incompetenți să conducă. Liu a recunoscut, totuși, că nicio evaluare nu poate garanta absența accidentelor.
Implementarea acestor teste ar putea reduce rezistența orașelor la vehiculele autonome, făcându-le mai acceptate în mediul urban. Elon Musk, CEO-ul Tesla, a exprimat nemulțumiri față de reglementările care, în opinia sa, îngreunează inovația în domeniu. Tesla lucrează la un sistem de robotaxi numit „Full Self-Driving”, dar acesta nu poate funcționa complet autonom, iar utilizatorii trebuie să fie pregătiți să intervină în orice moment.
Universitatea din Michigan dispune de un oraș fictiv, Mcity, care permite testarea vehiculelor autonome într-un mediu controlat. Liu a subliniat că este esențial să se stabilească reglementări sau teste voluntare pentru a evita crearea unui pericol public, adăugând că Mcity poate fi utilizat acum și de cercetători care operează de la distanță.
Te-ar mai putea interesa și: Au scăzut dramatic înmatriculările de mașini electrice! Care sunt efectele înjumătățirii voucher-ului Rabla?