AVAS a publicat anuntul de vanzare prin negociere pe baza de oferte finale, imbunatatite si irevocabile a unui pachet de actiuni reprezentand 72,4% din capitalul social al companiei Automobile Craiova.
Documentele depuse de investitorii interesati vor contine informatii de prezentare a activitatii investitorului, o scurta descriere a „motivatiei de a investi la Automobile Craiova” si informatii legate de persoana de contact.
Detaliile vin pentru cei interesati
Anuntul publicat in presa romana si internationala precizeaza insa ca detalii suplimentare se pot obtine de la AVAS. Precizarea este extrem de importanta, pentru ca aceste detalii cuprind exact criteriile cuprinse de grila de evaluare pentru departajarea competitorilor.
Potrivit declaratiilor anterioare ale reprezentantilor AVAS, pretul va reprezenta principalul criteriu din grila de evaluare, cu o pondere de 30%, in timp ce investitiile asumate de ofertant vor avea o pondere de 25%. Vor conta, in egala masura, nivelul de integrare pe piata a uzinei din Craiova (25%) si numarul de autoturisme produse dupa privatizare (20%). La acest din urma capitol, investitorul va trebui sa asigure la Craiova o productie de 100.000 de unitati dupa 24 de luni de la privatizare, respective de 200.000 de unitati dupa o perioada de 48 de luni.
O alta precizare care nu este inclusa in anuntul public, dar care este furnizata de reprezentantii AVAS in momentul solicitarii de informatii despre aceasta privatizare, este aceea ca potentialii investitori trebuie sa aiba o cifra individuala de afaceri de minim 10 miliarde euro pe an si sa produca minimum un milion de autoturisme anual. Din cele patru companii care s-au aratat interesate de fabrica de la Craiova, General Motors, Ford, Tata si Chery, numai primele doua se incadreaza in aceste conditii.