Operatiunea are ca scop alinierea la noile standarde referitoare la noile limite de emisii prevazute de UE pentru 2013-2015.
Bentley doreste sa pastreze actualul motor cu 8 valve si o capacitate de 6,75 litri al modelului ce va fi relansat in 2010, iar noile limite ce vor impuse emisiilor a determinat compania sa caute alternative de motorizare.
„Ne confruntam cu o problema pe termen lung, care se va dezvolta pe o perioada indelungata, iar daca va trebui sa ne reducem consumul de combustibil cu 20% o vom face, dar va trebui sa ne multumim si clientii, oferindu-le un Bentley asa cum se asteapta sa-l primesca”, a declarat Franz-Josef Paefgen, directorul executiv al Bentley, intr-un interviu pentru publicatia britanica Autocar.
Bentley este recunoscut pentru masinile mari cu motoare puternice. Astfel, pentru a scadea greutatea masinii, compania ar putea folosi aluminiu pentru anumite parti din caroseria vehiculului.
Noul Arnage este un model important pentru Bentley, fiind primul dezvoltat in totalitate in cadrul companiei, si cel care va determina baza unor alte modele.
„Arnage va fi un model cu totul nou, nu cum este Continental, un derivat dintr-un produs al Volkswagen Group”, a explicat Paefgen.