- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Bijuterie pe patru roți. O Dacia 1100 din 1969, cu doar 43.000 km, scoasă la vânzare pentru o sumă impresionantă!

21 Oct, 17:09 • Bugiu ⁠Ana Maria
Un bucureștean a scos la vânzare o Dacia 1100 din 1969, pe un site german de automobile second-hand. Mașina, în stare originală și cu doar 43.612 km parcurși, costă 8.500 de euro.
Bijuterie pe patru roți. O Dacia 1100 din 1969, cu doar 43.000 km, scoasă la vânzare pentru o sumă impresionantă!

Pasionații de automobile au acum oportunitatea de a achiziționa o mașină Dacia 1100 din 1969, de culoare verde, scoasă la vânzare de un bucureștean pe un popular site german de vânzări de automobile second-hand, mobile.de, potrivit știripesurse.ro.

Această Dacia a fost fabricată la uzina de la Mioveni și a parcurs doar 43.612 kilometri de la producție, menținându-se în stare originală, fără modificări sau accidente. Motorul, cu o putere de 45 de cai, este complet funcțional, iar proprietarul precizează că mașina pornește imediat. Prețul cerut pentru acest model de colecție este de 8.500 euro.

Te-ar mai putea interesa și: Skoda Enyaq este cea mai bine vândută mașină electrică pe piața de Germania. Succesorul este nimeni altul decât Tesla Model Y. Dacia Sandero are, și ea, vânzări foarte bune

foto: Dacia

Bijuterie pe patru roți. O Dacia 1100 din 1969, cu doar 43.000 km, scoasă la vânzare pentru o sumă impresionantă!

Dacia 1100 are o semnificație istorică, fiind primul model produs la uzina de la Mioveni, între anii 1968 și 1971, într-un număr total de 37.546 de unități. Această mașină, inspirată din Renault 8, avea tracțiune pe spate și o viteză maximă de 132 km/h, ceea ce o făcea remarcabilă pentru acea perioadă. De-a lungul timpului, numărul de exemplare a scăzut dramatic, astfel încât astăzi mai există doar câteva sute de Dacia 1100 care mai circulă pe drumurile din România, ceea ce îi sporește valoarea de colecție.

Istoria acestui model este legată de lansarea din 3 august 1968, când primele mașini Dacia 1100 au fost produse la Pitești, în cadrul unui eveniment oficial, primul exemplar fiind oferit cadou lui Nicolae Ceaușescu. La început, Dacia 1100 era practic identică cu Renault 8, toate piesele fiind importate din Franța și Spania și asamblate în România. Însă, începând cu 1969, uzina Dacia a început să producă local o parte din componentele necesare, precum anvelope, radiatoare, geamuri și instalații electrice, pentru a reduce costurile și a eficientiza producția.

Acest exemplar scoate în evidență importanța Daciei 1100 pentru patrimoniul auto românesc, atrăgând atât colecționari, cât și pe cei care își doresc să dețină o piesă de istorie auto națională.

Te-ar mai putea interesa și: Dacia Bigster se pregătește de lansare. Cât costă cel mai scump SUV din gama Dacia