Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) întâmpină dificultăți în semnarea contractului pentru lotul Meseș al Autostrăzii Transilvania, unul dintre cele mai importante și costisitoare proiecte de infrastructură din România, având o valoare estimată de 6,8 miliarde de lei fără TVA. Acest blocaj se datorează contestației depuse de compania italiană WeBuild la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), care pune sub semnul întrebării decizia de atribuire a contractului către asocierea turcească Makyol-Ozaltin, potrivit economedia.ro.
Contractul, care include proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, reprezintă un tronson de 41 km, dintre care aproximativ 3 km sunt tuneluri. Lotul Meseș este recunoscut drept cel mai costisitor și complex tronson al Autostrăzii Transilvania, și atrage atenția publicului datorită impactului său economic și infrastructural. Constructorul Makyol a fost declarat câștigătorul licitației cu o ofertă de 6,62 miliarde de lei, în cadrul unui proces de licitație la care au participat și alte companii renumite, inclusiv UMB și WeBuild.
Te-ar mai putea interesa și: Se deschide oficial cel mai mare șantier de autostradă din România: Se caută 22 000 de muncitori
foto: autostrada
Turcii de la Makyol, în asociere cu Ozaltin, sunt un nume important în infrastructura românească, adjudecându-și în ultima perioadă multiple contracte majore. De exemplu, Makyol lucrează pe patru loturi ale secțiunii Sibiu – Făgăraș de pe Autostrada A13 și este implicată în construcția metroului M6 de la Gara de Nord la Otopeni în parteneriat cu Alsim Alarko. Totodată, în asociere cu Nurol, compania execută lucrările pe lotul 3 al autostrăzii A7 din Moldova, tronsonul Spătaru – Buzău.
Această atribuire către Makyol a stârnit discuții și controverse încă înainte de decizia finală a CNAIR, Asociația Pro Infrastructura anticipând posibila descalificare a companiei italiene WeBuild. Constructorul român UMB, care obișnuia să câștige majoritatea licitațiilor, inclusiv pe proiecte majore de infrastructură, a pierdut și acest contract după o altă înfrângere recentă în cadrul licitației pentru primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești.
CNAIR a stabilit că proiectarea celor 41 km va dura aproximativ 18 luni, urmată de o perioadă de execuție de 60 de luni, ceea ce înseamnă că finalizarea proiectului este prevăzută în termen de 6 ani și jumătate.
„Proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău a fost atribuită Asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS, cu suma de 6,62 miliarde de lei (fără TVA)”, a anunțat directorul general al CNAIR Cristian Pistol.
Contestația WeBuild prelungește termenul până la care contractul poate fi semnat și pune în așteptare lucrările propriu-zise. CNAIR, împreună cu autoritățile române, trebuie să aștepte soluționarea contestației pentru a putea avansa cu semnarea contractului și demararea efectivă a lucrărilor pentru acest tronson al Autostrăzii Transilvania.
Te-ar mai putea interesa și: Se confirmă marea inaugurare pentru autostrada așteptată de milioane de români!