- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Blocaj major pentru Autostrada Transilvania. Contractul pentru lotul Meseș, împiedicat de o contestație surpriză de la un gigant italian

12 Nov, 13:37 • Bugiu ⁠Ana Maria
Compania Națională de Drumuri nu poate încheia contractul cu firma turcească Makyol pentru construcția lotului Meseș din Autostrada Transilvania. Constructorul italian WeBuild a depus o contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor.
Blocaj major pentru Autostrada Transilvania. Contractul pentru lotul Meseș, împiedicat de o contestație surpriză de la un gigant italian

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) întâmpină dificultăți în semnarea contractului pentru lotul Meseș al Autostrăzii Transilvania, unul dintre cele mai importante și costisitoare proiecte de infrastructură din România, având o valoare estimată de 6,8 miliarde de lei fără TVA. Acest blocaj se datorează contestației depuse de compania italiană WeBuild la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), care pune sub semnul întrebării decizia de atribuire a contractului către asocierea turcească Makyol-Ozaltin, potrivit economedia.ro.

Contractul, care include proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, reprezintă un tronson de 41 km, dintre care aproximativ 3 km sunt tuneluri. Lotul Meseș este recunoscut drept cel mai costisitor și complex tronson al Autostrăzii Transilvania, și atrage atenția publicului datorită impactului său economic și infrastructural. Constructorul Makyol a fost declarat câștigătorul licitației cu o ofertă de 6,62 miliarde de lei, în cadrul unui proces de licitație la care au participat și alte companii renumite, inclusiv UMB și WeBuild.

Te-ar mai putea interesa și: Se deschide oficial cel mai mare șantier de autostradă din România: Se caută 22 000 de muncitori

foto: autostrada

Blocaj major pentru Autostrada Transilvania. Contractul pentru lotul Meseș, împiedicat de o contestație surpriză de la un gigant italian

Turcii de la Makyol, în asociere cu Ozaltin, sunt un nume important în infrastructura românească, adjudecându-și în ultima perioadă multiple contracte majore. De exemplu, Makyol lucrează pe patru loturi ale secțiunii Sibiu – Făgăraș de pe Autostrada A13 și este implicată în construcția metroului M6 de la Gara de Nord la Otopeni în parteneriat cu Alsim Alarko. Totodată, în asociere cu Nurol, compania execută lucrările pe lotul 3 al autostrăzii A7 din Moldova, tronsonul Spătaru – Buzău.

Această atribuire către Makyol a stârnit discuții și controverse încă înainte de decizia finală a CNAIR, Asociația Pro Infrastructura anticipând posibila descalificare a companiei italiene WeBuild. Constructorul român UMB, care obișnuia să câștige majoritatea licitațiilor, inclusiv pe proiecte majore de infrastructură, a pierdut și acest contract după o altă înfrângere recentă în cadrul licitației pentru primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești.

CNAIR a stabilit că proiectarea celor 41 km va dura aproximativ 18 luni, urmată de o perioadă de execuție de 60 de luni, ceea ce înseamnă că finalizarea proiectului este prevăzută în termen de 6 ani și jumătate.

„Proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău a fost atribuită Asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS, cu suma de 6,62 miliarde de lei (fără TVA)”, a anunțat directorul general al CNAIR Cristian Pistol.

Contestația WeBuild prelungește termenul până la care contractul poate fi semnat și pune în așteptare lucrările propriu-zise. CNAIR, împreună cu autoritățile române, trebuie să aștepte soluționarea contestației pentru a putea avansa cu semnarea contractului și demararea efectivă a lucrărilor pentru acest tronson al Autostrăzii Transilvania.

Te-ar mai putea interesa și: Se confirmă marea inaugurare pentru autostrada așteptată de milioane de români!

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Cât costă cursurile de prim ajutor. 1 minut poate face diferența între viață și moarte
Cât costă cursurile de prim ajutor. 1 minut poate face diferența între viață și moarte
O metodă inedită de achitare a cumpărăturilor va fi lansată în viitorul apropiat. Cum va funcționa „plata cu palma”
O metodă inedită de achitare a cumpărăturilor va fi lansată în viitorul apropiat. Cum va funcționa ...
Topul scumpirilor din octombrie. Fructele proaspete și legumele au avut printre cele mai mari creșteri de preț
Topul scumpirilor din octombrie. Fructele proaspete și legumele au avut printre cele mai mari creșteri ...
Topul celor mai norocoase numere jucate la Loto din ultimii 20 de ani. Premii mari la extragerile de joi
Topul celor mai norocoase numere jucate la Loto din ultimii 20 de ani. Premii mari la extragerile de ...
IFN-urile, o soluție tot mai agreată de românii care au nevoie rapid de sume mari de bani. Top 5 cele mai bune credite rapide disponibile pe piaţă
IFN-urile, o soluție tot mai agreată de românii care au nevoie rapid de sume mari de bani. Top 5 cele ...
Oamenii devin mai prudenți atunci când cumpără cadouri de Crăciun. 64% nu au încredere în promoții. Datele unui nou studiu
Oamenii devin mai prudenți atunci când cumpără cadouri de Crăciun. 64% nu au încredere în promoții. ...
Dogecoin, o criptomonedă lansată ca glumă a ajuns să valoreze acum mai mult decât Ford, eBay sau HP. Bitcoin depășește pragul de 90.000 de dolari
Dogecoin, o criptomonedă lansată ca glumă a ajuns să valoreze acum mai mult decât Ford, eBay sau ...
Controlul judiciar îl inspiră pe Nelu Tătaru să-și facă planuri. Vrea să-și deschidă cabinet medical privat
Controlul judiciar îl inspiră pe Nelu Tătaru să-și facă planuri. Vrea să-și deschidă cabinet ...
Vânzarea de zacuscă și dulceață homemade poate costa scump! Ce acte sunt necesare pentru a evita amenzile uriașe
Vânzarea de zacuscă și dulceață homemade poate costa scump! Ce acte sunt necesare pentru a evita ...
România, codașa Europei la reciclare. Provocările care împiedică românii să refolosească materialele
România, codașa Europei la reciclare. Provocările care împiedică românii să refolosească materialele
We As Web vizează afaceri de 32 milioane de euro. O companie românească este pe cale să cucerească piețele internaționale!
We As Web vizează afaceri de 32 milioane de euro. O companie românească este pe cale să cucerească ...
Amendă de 2.000 lei pentru o femeie care a vrut să-și sperie iubitul
Amendă de 2.000 lei pentru o femeie care a vrut să-și sperie iubitul
Amnistia fiscală 2024. Categoria de români care scapă de datorii. Anunț important pentru sute de mii de contribuabili
Amnistia fiscală 2024. Categoria de români care scapă de datorii. Anunț important pentru sute de ...
Toți românii care au carduri la Banca Transilvania sunt vizați. Anunțul făcut reprezentanții instituției, în 2024: „A fost o perioadă”
Toți românii care au carduri la Banca Transilvania sunt vizați. Anunțul făcut reprezentanții instituției, ...
Lindt șochează. Ciocolata premium nu este făcută de experți și conține ingrediente controversate! Dezvăluiri în procesul din SUA
Lindt șochează. Ciocolata premium nu este făcută de experți și conține ingrediente controversate! ...
Câți bani vor plăti bucureștenii pentru căldură și apă caldă în această iarnă. Anunțul făcut de șeful Termoenergetica
Câți bani vor plăti bucureștenii pentru căldură și apă caldă în această iarnă. Anunțul făcut ...
Trump îl aduce pe Elon Musk la conducere. O nouă eră pentru birocrația SUA
Trump îl aduce pe Elon Musk la conducere. O nouă eră pentru birocrația SUA
Cât costă montarea anvelopelor de iarnă la service-urile auto. Tot mai mulți șoferi încep să facă această schimbare
Cât costă montarea anvelopelor de iarnă la service-urile auto. Tot mai mulți șoferi încep să facă ...