Reprezentantii companiei au revizuit previziunile financiare pentru anul 2008 si au anuntat ca si anul 2009 va fi un an dificil pentru producatorul auto. Principalii factori care au contribuit la scaderea profiturilor companiei au fost deprecierea dolarului si cresterea costurilor cu masele plastice, otel si combustibil.
BMW a ratat atingerea tintei de profit de 703 milioane euro, estimata de 5 analisti pentru Bloomberg. Vanzarile companiei au scazut nesemnificativ, de la 14,7 miliarde de euro anul trecut, la 14,6 miliarde anul acesta.
„Conditiile mediului de afaceri pentru industria autmobilelor s-au deteriorat considerabil, in ultimele saptamani”, au anuntat reprezentantii companiei. Vanzarile de automobile din SUA, ale producatorului BMW, au scazut cu 10% in acest an, pe fondul scaderii consumului populatiei cauzat de cresterea preturilor la combustibili si incetinirea cresterii economice.
BMW se asteapta la o marja a profitului de cel putin 4% anul acesta.
Oficilaii companiei au anuntat ca pentru 2008, vanzarile pe piata din SUA vor fi mai mici decat in 2007, iar unele vehicule care initial trebuiau sa fie comercializate pe piata americana vor fi distribuite spre piete cu marje ale profitului mai mari.
Compania si-a dublat provizioanele de risc si rezervele pentru plata unor credite la 695 milioane de euro in al doilea trimestru, fata de 236 milioane de euro cat erau prevazute in primul trimestru.