Tesla, care până acum deținea poziția de lider, a fost devansată de BMW cu un total de 14.900 de unități electrice vândute în luna iulie, un avans de aproximativ 300 de vehicule față de compania americană, potrivit statisticilor furnizate de Jato Dynamics. Volkswagen s-a clasat pe locul al treilea, cu o ofertă variată de modele electrice, urmată de mărci precum Volvo, Audi, Mercedes, Peugeot, Hyundai, Kia și Renault.
În rândul mărcilor cu cea mai rapidă creștere a cotei de piață pe segmentul vehiculelor electrice (BEV), BMW se află pe un trend ascendent, situându-se imediat după Volvo, potrivit unei analize a Profit.ro. Producătorul suedez a înregistrat o creștere de 5,5 puncte procentuale față de anul anterior, în timp ce BMW a urcat cu 3,2 puncte procentuale. Un alt jucător remarcabil este compania chineză BYD, care a obținut a treia cea mai mare creștere pe acest segment.
În contrast, Dacia a suferit cea mai mare scădere, de 3,4 puncte procentuale, datorită faptului că modelul Spring nu mai este disponibil pe piața europeană până la reluarea producției versiunii facelift, așteptată în septembrie.
Evoluția pozitivă a BMW nu a fost surprinzătoare, având în vedere strategia sa de succes care include dezvoltarea unor platforme multienergie, capabile să susțină atât vehicule electrice, cât și hibride pe aceleași linii de producție. În comparație, Tesla a rămas concentrată pe doar două modele principale, care, deși populare, încep să fie percepute ca fiind depășite de consumatorii din segmentul premium, mereu în căutare de inovație și exclusivitate.
În ceea ce privește cele mai bine vândute modele electrice, Tesla Model Y a rămas în frunte, în ciuda unei scăderi de 16% a vânzărilor. Pe locul al doilea se află Volvo EX30, un model nou care a câștigat rapid popularitate. Volkswagen ID.4 și Tesla Model 3 completează topul, deși ambele au înregistrat scăderi semnificative de vânzări, de 40% și, respectiv, 17%. Alte modele notabile includ Skoda Enyaq, BMW X1, Audi Q4 și MG4, acesta din urmă înregistrând o scădere de 33% probabil din cauza tarifelor vamale majorate.
În total, piața europeană a vehiculelor electrice a însumat 139.244 de unități vândute în iulie, o scădere de 6% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cota de piață a mașinilor electrice a scăzut de la 14,6% în iulie 2023 la 13,5% în iulie 2024, influențată de incertitudinile legate de subvenții, prețuri și taxe vamale.