Compania estimeaza ca vanzarile de automobile al caror pret se situeaza sub 7.000 euro vor creste cu cinci procente pe an pana in 2014, cu mult peste vanzarile celorlalte categorii de autovehicule.
„Ne asteptam sa realizam in anul 2010 o cifra de afaceri de un miliard de euro din dotarile destinate Low Price Vehicles”, a declarat presedintele diviziei Automotive, Bernd Bohr, citat de NewsIn.
Aceasta suma corespunde unei cote de piata de aproximativ 25% pe acest segment, a adaugat Bohr.
Bosch considera ca principala sursa de crestere la nivel mondial o reprezinta tarile in curs de dezvoltare din Asia.
Reprezentantii companiei estimeaza ca productia de automobile va creste in urmatorii opt ani in medie cu aproximativ sase procente, in timp ce in SUA si Europa de Vest cresterea estimata este de numai un procent. Pentru aceasta regiune, divizia Automotive are in vizor segmentul cu o crestere deosebit de puternica, cel al automobilelor cu un pret scazut, asa numitele Low Price Vehicles.
„Ne vom adapta la aceasta transformare si vom extinde investitiile in noile piete cu potential de dezvoltare, atat la nivelul productiei cat si la cel de cercetare si dezvoltare”, a mentionat Bohr.
Strategia diviziei Automotive este de a crea echipamente inovative care sa ofere siguranta utilizatorului si, in acelasi timp, sa ajute la conservarea mediului. De aceea, in anul 2006, divizia Automotive a investit peste 2,7 miliarde euro in cercetare si dezvoltare, in sectorul tehnicii auto. Suma reprezinta 10% din intreaga cifra de afaceri a pietei globale de tehnica auto.
In anul 2007, Bosch Automotive va investi o suma similara celei din anul trecut pentru a crea echipamente care sa permita protectia mediului si a resurselor sale. Bohr a precizat ca pe termen lung, scopul companiei il reprezinta autovechiculele cu emisii de dioxid de carbon din ce in ce mai mici.
Divizia Automotive realizeaza 62% din cifra de afaceri a intregului Grup Bosch. La nivel global, divizia reuneste aproximativ 160.000 de angajati in 120 de filiale din 25 de tari. In prezent, aproximativ 19.000 de ingineri lucreaza in 50 de centre de dezvoltare in intreaga lume.
Grupul Bosch este, la nivel international, cel mai important producator in industria tehnicii pentru autovehicule, tehnologia industriala, bunuri de larg consum si constructii. In anul 2006, cei aproximativ 260 000 de angajati au realizat o cifra de afaceri de 43,7 de miliarde de euro.
Bosch are o retea de productie, vanzari si service cu peste 300 de filiale si aproximativ 13 000 de centre de service in peste 140 de tari.