Pe un important forum global dedicat expatilor, Paul Brazier, proprietarul unei afaceri de consultanta prezenta pe piata locala, comenteaza ca Guvernul Romaniei a impus o taxa foarte mare pe masinile second hand importate, cuprinsa intre 1.500 si 6.000 euro, ce depaseste adesea valoarea automobilelor. Motivul? Pentru a incuraja doar vanzarea de masini noi.
Dar Romania are cele mai proaste sosele din Europa, spune expatul pe forum, (forumul expatfocus.com are peste 42.000 de membri din peste 60 de tari – n.r.), mentionand ca autoritatile nu pot construi drumurile cum trebuie, dar nici nu asigura o mentenanta adecvata.
[img=586]Paul Brazier [/img]
„De 13 ani conduc des intre Marea Britanie si Romania. De departe, in Romania este cea mai proasta parte a intregii calatorii„, spune Brazier, pentru DailyBusiness.ro. El face chiar si o trimitere istorica, la Imperiul Roman: „chiar si romanii, acum 2.000 de ani, au construit drumuri mai bune. In aceste conditii, este greu de crezut ca investitorii straini vor veni in Romania”.
El considera ca tinand cont de starea infrastructurii, masinile noi nu se vor vinde in cantitati prea mari, pentru ca doar se vor strica pe sosele din Romania.
„Poate ca UE le acorda fonduri, dar romanii sunt cei care construiesc soselele. Mi s-a spus ca poate fi scrisa o carte intreaga despre cum sunt deturnate fondurile europene”, mai noteaza pe forum omul de afaceri, care a pus bazele afacerii sale romanesti in urma cu 3 ani.
Un alt drum foarte important care a iesit sifonat in urma topirii zapezii este Valcea – Pitesti, despre care Brazier spune ca este „un drum absolut diabolic: din cauza gropilor, pe marginea soselei puteai vedea multe tir-uri si autoturisme ramase in pana, cu rotile avariate”.
[quote=Expat britanic in Romania]Mi s-a spus ca poate fi scrisa o carte intreaga despre cum sunt deturnate fondurile europene[/quote]
Pe de alta parte, incurajarea importurilor de masini la mana a doua ar determina o crestere rapida a industriei de service auto, deoarece masinile uzate necesita mai multe reparatii decat cele noi.
„Se pare ca Guvernul Romaniei descurajeaza cresterea business-ului si prefera o piata de masini noi si o industrie de service auto moarte”, a mai spus expatul pe forum.
In finalul postului de pe Expatfocus.com, el se intreaba daca cineva ii poate explica logica acestor actiuni.
Cateva ore mai tarziu, un alt membru al forumului, expat britanic aflat in Brazilia, ii raspunde cu o intrebare retorica: poate ca de vina este elita corupta care profita de un electorat apatic si nesofisticat?
Brazier trage concluzia: „Cred ca stiti mai bine ca mine care sunt cauzele”, spune el pentru DailyBusiness.ro. „Probabil ca anumiti oameni importanti detin firme de constructii si este mai profitabil sa repare la nesfarsit drumurile, decat sa angajeze profesionisti care sa rezolve definitiv problema”.
PE ACEEASI TEMA Cititi si comentariul lui Mihai Musatoiu Drumul national E73 dintre Pitesti si Campulung, dovada ca Romania merge inapoi