- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Când vor fi interzise mașinile clasice în UE. Lars Carlstrom, CEO Italvolt: „Ar putea duce la pierderea a 1 milion de locuri de muncă și la o recesiune majoră”

14 Feb, 22:34 • Fundeanu Madalina
Interzicerea mașinilor care folosesc motorină și benzină reprezintă o amenințare economică pentru Europa. Lars Carlstrom, CEO al companiei producătoare de baterii Italvolt, a atras atenția asupra acestei decizii.
Când vor fi interzise mașinile clasice în UE. Lars Carlstrom, CEO Italvolt: „Ar putea duce la pierderea a 1 milion de locuri de muncă și la o recesiune majoră”

CEO-ul unei companii producătoare de baterii a avertizat că renunțarea prematură la mașinile ce au motoare cu ardere internă în Europa ar putea duce la pierderea a un milion de locuri de muncă și la o recesiune majoră, conform Antena 3 CNN.

Interzicerea mașinilor care folosesc motorină și benzină reprezintă o amenințare economică pentru Europa

Lars Carlstrom, CEO al companiei producătoare de baterii Italvolt, a atras atenția că decizia Uniunii Europene de a interzice producția de mașini care folosesc motorină și benzină, reprezintă o amenințare economică semnificativă pentru Europa.

Deși compania sa are un rol esențial în producția de baterii destinate vehiculelor electrice, el a subliniat că o astfel de interdicție ar putea conduce la o „recesiune pentru restul vieții noastre”.

„În ceea ce privește data de interzicere a mașinilor cu motor cu combustie în Europa din 2035, sunt îngrijorat de industria auto europeană, nu cred că toată lumea va avea timp să se adapteze”, a spus el pentru site-ul de automobile Recharge.

„Dacă pierdem milioane de locuri de muncă, vom avea o recesiune pentru tot restul vieții noastre. Cred că trebuie să avem o tranziție mai lină, poate din 2040 în 2045?”, a continuat el.

Citește și: Christian Tour preia integral compania aeriană Anima Wings

mașini
mașini

În momentul în care a fost înștiințat că reprezintă un producător de baterii care, teoretic, ar avea de beneficiat, el și-a apărat poziția spunând „Trebuie să fim realiști”.

Un factor major este, de asemenea, construirea infrastructurii necesare pentru a sprijini adoptarea în masă a vehiculelor electrice, despre care Lars Carlstrom a susținut că nu este în vigoare, spunând:

„Rețelele de electricitate nu sunt proiectate pentru ca toate mașinile să funcționeze cu electricitate, mai ales în SUA”.

„Sunt necesare sisteme de stocare a energiei pentru a rezolva acest lucru. Nevoia de stocare a energiei nu va putea fi satisfăcută în următorii 10 ani, chiar dacă producția crește rapid. Sunt necesare stocuri mari, inclusiv la stațiile de încărcare.”, a adăugat el, potrivit RMX.

CEO-ul mai avertizează că bateriile vehiculelor electrice de astăzi nu sunt suficient de bune pentru a concura cu motoarele cu ardere internă și că tehnologia trebuie să se maturizeze în continuare.

Acesta a atras atenția că iarna reprezintă o provocare specială din cauza faptului că reduce performanța vehiculelor electrice. Cu toate acestea, el a prezis că în termen de cinci ani, ar putea exista o nouă tehnologie sub formă de baterii cu stare solidă.

„Avem nevoie de încărcare mai rapidă și de autonomie mai mare iarna. Asta înseamnă că trebuie să avem o stare solidă, care va veni în cinci ani”, a spus el.

Lars Carlstrom a mai punctat că tranziția Chinei către electricitate este deja în plină desfășurare:

„China este deja acolo cu tranziția sa, aceasta este problema. Timpul lor de decizie este, de exemplu, mult mai scurt. Acolo, poți deschide o nouă mină într-un an și jumătate, pe când aici durează 20 de ani.”

El a atenționat, de asemenea, că sprijinul Chinei pentru industria sa auto, împreună cu protecționismul inechitabil, prezintă provocări majore pentru Europa. În plus, producătorii auto europeni au transmis deja o mare parte din tehnologia și expertiza lor producătorilor chinezi.

Întrebat despre amenințarea schimbărilor climatice, Carlstrom a precizat că „mașinile nu sunt cea mai mare problemă, de exemplu, avem o serie de centrale electrice pe cărbune care funcționează în întreaga lume”.

Vezi și: Unde se vinde cea mai ieftină benzină din România? Cât trebuie să plătească șoferii pentru un litru de carburant

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Căsătoriile și divorțurile devin mai scumpe din 2025. Taxele se dublează
Căsătoriile și divorțurile devin mai scumpe din 2025. Taxele se dublează
Program Kaufland, Lidl, Carrefour și al altor supermarketuri de sărbători. Sunt deschise până târziu în Ajunul Crăciunului
Program Kaufland, Lidl, Carrefour și al altor supermarketuri de sărbători. Sunt deschise până târziu ...
Ce se întâmplă dacă pui 500 ml de oțet în mașina de spălat. Trucul ieftin pe care îl știu puține gospodine
Ce se întâmplă dacă pui 500 ml de oțet în mașina de spălat. Trucul ieftin pe care îl știu puține ...
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă la scurt timp de la publicare. Dezvăluirile fotografului Familiei Regale
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă ...
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de patiserie de Crăciun
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de ...
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat și el, prea devreme”
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat ...
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu se aștepta la un asemenea răspuns
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu ...
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare la centrale
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare ...
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. Apoi anunțăm propunerea de premier”
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. ...