”Dacia a vândut 493.511 vehicule (VP+VU) în primele 9 luni ale anului 2023, în creştere cu 16,7% faţă de perioada similară a anului 2022. În trimestrul al treilea, Dacia a vândut 148.124 vehicule, cu 2,4% mai mult faţă de perioada similară a anului trecut, când marca înregistrase cea mai ridicată cotă de piaţă în perimetrul său de comercializare”, a anunțat producătorul auto.
Modelele cele mai căutate ale brandului au înregistrat creșteri uriașe în primele nouă luni: Spring: +40,6%, Sandero: +18,3%, Duster: +4,1% şi Jogger: +76,1%.
Cota de piață a Dacia în segmentul VP se menține în Europa, în primele nouă luni din 2023, cu toate că ponderea canalului de vânzări către clienți particulari a scăzut.
Dacia rămâne pe locul doi la nivel european, cu o cotă de piață în segmentul retail de 8,4%, în creştere cu 0,8 puncte procentuale faţă de perioada similară a anului 2022.
Vânzările Dacia Sandero au ajuns la 199.516 vehicule, cu 18,3% în creștere față de anul trecut. Sandero se află pe primul loc în clasamentul celor mai vândute modele către persoane fizice din Europa și se menține pe această poziție din 2017.
Dacia Duster a vândut 154.460 de vehicule, cu 4,1% mai mult ca în 2022. E cel mai vândut SUV către persoane fizice din Europa. Din modelul Dacia Jogger s-au vândut 70.932 de unități în primele nouă luni din 2023, adică cu 76,1% mai mult ca în 2022, în timp ce Dacia Spring a vândut 44.262 de exemplare, fiind înregistrată o creștere de 40,6% față de 2022. E în Top 3 cele mai vândute vehicule electrice pe segmentul retail din Europa.
În țara noastră, vânzările Dacia se ridică la 36.069 unităţi VP+VU, în creştere cu 29,2%.