Interesul românilor pentru autoturismele echipate cu motoare diesel continuă să scadă. De asemenea, autoritățile din mai multe state ale Uniunii Europene vor să îi oblige pe șoferi să renunțe la ele, din cauza faptului că poluează mai mult decât modelele pe benzină.
Deși înmatriculările au crescut din nou luna trecută, segmentul de mașini cu motoare diesel s-a micșorat la un nivel fără precedent, conform profit.ro
Mai exact, românii au înmatriculat în luna ianuarie 2.669 de autoturisme electrificate – un termen care grupează atât mașinile complet electrice, cât și pe cele hibrid și plug-in hibrid – la un nivel care este mai mic decât cel înregistrat în luna decembrie 2022, dar este cu 61% mai mare decât în luna ianuarie 2022, adică cu peste 1.000 de unități în plus, pe o piață auto care a crescut cu 31%.
O analiză făcută de APIA, pe baza datelor DRPCIV arată că ponderea acestui segment a urcat la 22% din totalul vânzărilor de autoturisme noi, din care mașinile complet electrice reprezintă 8,8%.
Ca urmare a impactului Programului Rabla Plus, în total, în luna ianuarie au fost înmatriculate 1069 de autoturisme cu propulsie exclusiv electrică, în creștere cu 87,5%
Dacia Spring a rămas cel mai vândut automobil electric, cu aproape 500 de unități înmatriculate, acesta fiind urmat de VW e-Up!, Renault Megane E-Tech, Tesla Model 3 și Model Y.
La polul opus se află motoarele diesel, care au înregistrat o creștere de 15% a vânzărilor, dar un volum redus, de 1286 de unități, motiv pentru care ponderea lor s-a diminuat la un nivel istoric, pe fondul creșterilor mai mari ale celorlalte segmente.
Românii preferă în continuare să cumpere autoturisme pe benzină. Vânzările au crescut în luna ianuarie cu 27%, la un volum total de 8.005, fiind mai multe cu circa 1.700 de unități față de luna similară din 2022, dar ponderea lor s-a diminuat cu 2,2 puncte procentuale, la 66% din piață, ca urmare a creșterii segmentului electric.
Analiștii spun că numărul maşinilor pe benzină, hibrid şi electrice va continua să crească puternic în anii următori, astfel încât, în 2030, nu o să se mai vândă nicio maşină pe motorină în România.
Guvernanții din țara noastră acordă o serie de facilități pentru șoferii care vor să renunțe la mașinile cu motoare pe benzină sau diesel și să cumpere un autovehicul electric.
„Rabla este bugetat anul acesta cu 250 de mii de lei în bugetul AFM. Până la sfârșitul lunii martie trebuie să avem gata ca cetățenii să se poată înscrie pe platformă. Ne ajută să îndeplinim ținta de 250 de mii de mașini scose din circualație”, a declarat Barna Tánczos, ministrul Mediului.