Seful departamentului de proiectare de masini compacte al Tata Motors, Girish Wagh, a declarat, pentru revista germana Focus, ca modelul destinat pietei europene va respecta reglementarile Euro 5 si standardele de siguranta din Europa. Oficialul Tata Motors nu a facut insa nicio declaratie in privinta pretului viitorului model european.
„Pentru moment, ne concentram pe productia in India, urmand ca apoi, pe masura ce vom acoperi cererea din piata, sa iesim si la export”, a declarat Wagh.
Printre tarile vizate de Tata, alaturi de cele europene, se afla tari din Africa, America Latina si sud-estul Asiei.
Tata Motors se asteapta la o cerere de un milion de masini Nano
Tata Motors se asteapta ca automobilul Nano sa inregistreze anual o cerere de un milion de exemplare. Productia autoturismului va incepe in acest an la o uzina din vestul Bengalului, Nano fiind produs initial in 250.000 de exemplare.
In prezent, inginerii indieni incearca sa modifice motorul autoturismului in asa fel incat sa reduca consumul de carburant de la 5 la 3 litri la 100 de kilometri.
Tata Motors a prezentat in ianuarie modelul Nano drept cea mai ieftina masina din lume, cu un pret de 2.500 dolari.
Cursa pentru cea mai ieftina masina din lume
Daca initial, producatorii de automobile de pe pietele internationale erau sceptici cu privire la posibilitatile companiei Tata Motors de a produce o masina atat de ieftina, se grabesc acum sa produca versiuni proprii ale acestui model, pentru a iesi in intampinarea cererii consumatorilor cu posibilitati financiare reduce din tari emergente precum China, India si Rusia.
Divizia Opel a General Motors vrea sa dezvolte un model mic, pentru 8.000 de euro (11.590 dolari), a declarat seful Opel, Hans Demant, pentru o revista germana de auto si sport. O decizie in acest sens va fi luata anul viitor, a mai aratat Demant.
„Automobilul citadin al companiei Opel va fi vehiculul urmatorilor zece ani”, a spus seful companiei.
Ford a anuntat in ianuarie ca va construi o masina mica in India, in doi sau trei ani, iar Nissan Motor, in alianta cu Renault, care a avut un mare succes cu modelele sale Logan, vrea sa fabrice o masina in valoare de 3.000 dolari cu Bajaj Auto.
Reprezentantii companiilor Volkswagen, Toyota, Honda Motor si Fiat au aratat, de asemenea, ca iau in considerare posibilitatea de a produce masini mici pentru pietele emergente, unde cresterea economica solida a facut ca pentru milioane de oameni sa se concretizeze, pentru prima data, posibilitatea de a avea o masina.