Principalele motive au fost reducerea cererii si costurile masive de restructurare.
Precedentul record negativ fusese stabilit in 1992, cand Ford a raportat pierderi de 7,39 miliarde de dolari. In 2005, compania a raportat un profit net de 1,44 miliarde de dolari, desi in a doua parte a anului inregistrase pierderi.
In trimestrul al patrulea din 2006, Ford a inregistrat pierderi de 5,8 miliarde de dolari (4,42 mld. euro), in conditiile in care compania si-a redus puternic productia in SUA, din cauza cererii tot mai scazute. Potrivit reprezentantilor companiei, pierderile exceptand costurile ocazionale au fost de 2,1 miliarde de dolari (1,6 mld. euro).
Compania si-a redus cu 24% productia in America de Nord, cea mai mare piata a companiei, pentru a raspunde cererii in scadere. Scaderea s-a datorat, in principal, reducerii cererii pentru SUV-uri, care au o pondere de peste 62% din vanzarile Ford in Sua, in 2006. Vanzarile de SUV-uri ale Ford au scazut cu 8%, din cauza preturilor ridicate ale benzinei.
Reprezentantii Ford se asteapta ca operatiunile din SUA, care au generat cele mai mari pierderi, sa redevina profitabile abia in 2009.
Alan Mulally, care a preluat conducerea Ford in septembrie 2006, isi propune sa faca reduceri de personal si sa lanseze modele noi pentru a repune compania pe linia de plutire.
Circa 30.000 din cei 83.000 de salariati ai Ford au acceptat anul trecut oferta de disponibilizare propusa de companie. Ford va inchide noua fabrici din America de Nord pana anul viitor si inca sapte pana in 2012.