„Constructorul Lada ar trebui vandut pe un dolar catre Renault. O astfel de preluare ar fi o binecuvantare. Fabricile vechi au fost vandute pe o marca in Germania de Est – de ce ar trebui ca fabricile din Rusia sa coste miliarde?”, a comentat Serghei Petrov, parlamentar si fondator al importatorului Rolf Co, care concureaza direct in Rusia cu Lada si Renault, partenerul AvtoVaz.
Compania Rolf Co a rulat afaceri de circa 4,6 miliarde de dolari din 1991 pana anul trecut, prin importul si comercializarea de autovehicule sub noua marci, in principal Mitsubishi, partenerul japonez de alianta al grupului francez PSA Peugeot Citroen, principalul rival al Renault.
AvtoVaz, cel mai mare constructor auto din Rusia, a primit anul trecut un ajutor de stat de un miliard de dolari pentru a evita falimentul.
Anul trecut, productia AvtoVaz a totalizat 294.737 de masini Lada si 43.047 de seturi de asamblare, fata de 920.000 de vehicule produse in 2008.
Fabrica uriasa detinuta de AvtoVaz la Togliatti a concediat anul trecut un sfert dintre cei 100.000 de angajati.
Petrov considera ca posibilitatea ca un grup strain sa preia integral fabrici din Rusia nu este suficient de puternica pentru a genera o reforma in industria locala.
„Daca Renault, care detine acum o majoritate prin care poate bloca decizii in actionariat, ar cumpara 100% din actiunile AvtoVaz, s-ar confrunta cu o uniune sindicala controlata practic de stat, care ar putea distruge compania. Ne lipsesc (Rusiei, n.r.) institutii care sa se asigure ca cei mai competitivi supravietuiesc”, comenteaza el.