Samand este o o masina din aceeasi clasa cu Dacia Logan, al carei pret nu depaseste 10.000 de euro, relateaza site-ul presstv.ir.
Automobilul, considerat masina nationala in Iran, este produs in Belarus si, pentru a-si atinge tintele de export, compania va investi suplimentar in liniile de productie. Astfel, fabrica va avea o capacitate de productie de 6.000 de unitati pe an si are posibilitatea de a se extinde pana la 60.000 de autovehicule anual.
„Dezvoltarea acestei fabrici, in colaborare cu Unison Car Company, va genera un venit anual de 240 milioane dolari, iar numarul locurilor de munca va creste”, a mai spus oficialul iranian. Iran Khodro a inceput asamblarea modelului Samand in cooperare cu Unison langa capitala Belarusului, Minsk, in septembrie 2006.
Concurenta pentru Logan
La un pret de 9.750 de euro, automobilul are un motor pe benzina cu patru cilindri, care genereaza 100 de cai putere. Automobilul, cu standard de poluare Euro 2, are o viteza maxima de 180 de kilometri pe ora. Transmisia este asigurata de o cutie de viteze manuala, cu un consum mediu de 6,6 litri la 100 de km in timp ce varianta cu cutie de viteze automata consuma 7,3 litri la 100 de km. Samand are in dotare standard aer conditionat, ABS, dublu airbag, geamuri electrice, radio CD si inchidere centralizata.
Exporturile concernului iranian pe piata est-europeana reprezinta doar o etapa in strategia de expansiune a companiei catre pietele occidentale, inclusiv spre cea americana, a mai declarat Manouchehr Manteqi, conform site-ului presstv.ir. De altfel, Iran Khodro a incheiat deja un contract cu o uzina din Venezuela, care va produce 5.000 de exemplare Samand anual. Producatorul iranian mai asambleaza automobilul Samand in colaborare cu parteneri locali din Azerbaijan si Siria.
Compania Iran Khodro s-a infiintat in 1962. Anul trecut a produs aproape 514.000 de vehicule si este, alaturi de compania Saipa, unul din cei doi constructori care au inceput in 2007 productia de serie a modelului Logan in Iran.