„Problema masinilor cu tractiune integrala este ca nu iti poti da seama cat de alunecos este asfaltul si astfel ti se creeaza impresia ca ai puterea necesara pentru a conduce mai repede”, a declarat David Champion, directorul diviziei de teste auto al revistei americane Consumer Report.
Desi multi considera ca masinile mari sunt mai bune pe soselele alunecoase, de fapt este exact invers, au explicat expertii auto.
Astfel, pe langa tractiunea integrala, expertii auto ii sfatuiesc pe cumparatori sa tina cont si de alte cateva facilitati pe care o masina trebuie sa le aiba pentru a face fata iernii, cum ar fi un sistem de control al stabilitatii elecronic (ESC) si o garda la sol mai mic.
Sistemul ESC este important, pentru ca desi un vehicul mai greu are o aderenta mai mare, in acelasi timp acesta face mai dificila oprirea sau franarea pe terenuri inzapezite. Astfel, sistemele ESC reduc riscurile de rostogolire cu 80%, iar 87% din noile modele de SUV-uri sunt dotate cu aceste sisteme.
Subaru Outback este, din perspectiva acestor factori, cea mai buna masina pentru iarna, avand o garda la sol de 20 centimetri, pe langa clasicele scaune si oglinzi incalzite si stergatoarele care dezgheata.
Volvo XC90 are o garda la sol de 22,6 centimetri si scaunele din fata incalzite.
In topul Forbes au mai fost incluse, printre altele, si Subaru Tribeca, Mercedes Benz M-Class si Volkswagen Tuareg.