Este vorba despre modelele Dodge Charger și Chrysler 300, ale căror airbag-uri laterale s-ar putea declanșa în mod neașteptat, eliberând fragmente metalice care ar pune viața pasagerilor în pericol.
Conform constatărilor specialiștilor, este posibil ca umezeala să fi pătruns în interiorul dispozitivelor de umflare instalate pe unele modele ale celor două mărci, produse între 2018 și 2021. Acea umezeală ar putea duce la coroziunea internă și, posibil, la fisuri ale dispozitivul de umflare a airbag-ului care s-ar dezintegra în momentul acționării neașteptate a airbag-ului, potrivit documentelor depuse de Stellantis la Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi, citate de CNN şi DC Business.
Dodge Charger și Chrysler 300 sunt modele sedan mari care au dotări foarte similare. Aceste tipuri de airbag-uri de pe cele două modele nu au fost instalate pe niciun alt model produs de Stellantis, potrivit documentelor.
Deși situația este similară cu cea care a dus la rechemarea în service a milioane de dispozitive de umflare a airbagurilor instalate pe unele mașini produse de Takata, aceaste două rechemări nu par să aibă vreo legătură.
Pornind cu începutul lunii mai, Stellantis va trimite scrisori prin poștă proprietarilor de Dodge Charger și Chrysler 300 a căror mașini ar putea avea această problemă. Proprietarii vor fi nevoiți să își aducă mașinile la o reprezentanță pentru a le fi înlocuite airbagurile laterale de pe ambele părți ale vehiculelor. Lucrarea va fi efectuată gratuit pentru.
Stellantis nu are cunoștință de niciun accident sau rănire ca urmare a acestor probleme. Totuși, independent de această rechemare în service, au existat multiple cazuri în care s-au produs explozii ale dispozitivelor de umflare a airbagurilor ca urmare a declanșării imprevizibile. În fiecare dintre acestea airbag-urile fuseseră declanșate ca urmare a temperaturii foarte ridicate de la interior.
Dintre toate rechemările în service din SUA în 2023, Ford a emis cele mai multe rechemări 58 (16% din totalul rechemărilor în service), urmat de Chrysler cu 45, conform datelor National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA).
Citeşte şi: Renault începe vânzarea de piese recondiționate pentru mașinile sale electrice