Compania, parte a concernului DaimlerCrysler, intentioneaza sa stabileasca relatii de mai lunga durata cu furnizorii sai, ca parte a unei noi strategii de reducere a costurilor, conform unor surse apropiate companiei.
Initiativa are ca obiectiv reducerea cu 1.000 de dolari (circa 800 de euro) a costurilor pentru fiecare autovehicul produs de Chrysler, un obiectiv care, daca va fi atins, va aduce producatorului auto economii de miliarde de dolari.
Contactat de Wall Street Journal, un purtator de cuvant al grupului Chysler nu a confirmat aceste informatii. In schimb, el a spus ca grupurile Crysler si Mercedes-Benz „colaboreaza frecvent in privinta strategiilor aplicate si a experientei prin intermediul unor echipe specializate care functioneaza de ceva timp”.
The Wall Street Journal mentioneaza ca Rainer Schmueckle, directorul general de operatiuni al grupului Mercedes si cel care a restructurat divizia premium a companiei, a facut parte din echipa desemnata sa se ocupe de Chrysler, divizie care a prognozat pentru al treilea trimestru o pierdere operativa de pana la 1,2 mld. de euro.
Grupul va analiza posibilitatea reducerii costurilor la departamentele de achizitii, dezvoltare, marketing si productie si va decide si in privinta inchiderii unei fabrici din Newark, in statul american Delaware.
Conform publicatiei americane, initiava a fost intimpinata cu reticenta de doi producatori de piese, care au refuzat sa se alature eforturilor de restructurare, sporind dificultatea pe care grupul Chrysler o intampina in reducerea costurilor si pierderilor operationale anuntate.