Datorita
performantelor inregistrate de toate marcile sale, Toyota, Daihatsu
(minivehicule), Hino (camioane) si Lexus (autovehicule de lux),
grupul nipon a reusit sa se plaseze din nou in fata rivalilor General
Motors (care anul trecut a vandut 9,7 milioane de vehicule) si
Volkswagen (9,5 milioane).
Pentru acest an, Toyota se asteapta la
o crestere a vanzarilor de 3,4% pana la 10,32 milioane unitati,
datorita cresterii cererii pe pietele din SUA si China, cele mai mari
piete auto din lume. in istoria industriei auto niciun constructor
auto nu a reusit sa vanda 10 milioane de vehicule intr-un singur an.
“Toyota, la fel ca si principalii sai
rivali, este pe cale sa atinga un prag de 10 milioane de vehicule
profitand de cresterea puternica inregistrata pe pietele emergente,
in special in China, unde anul trecut au fost vandute aproape 22
milioane de vehicule”, a explicat Shotaro Noguchi, analist la SMBC
Nikko Securities.
GM a fost cel mai mare constructor auto
mondial timp de 77 de ani consecutiv pana in 2008 cand a fost
devansat de rivalul japonez Toyota. La randul sau, grupul nipon a
pierdut pozitia de lider in 2011, cand cutremurul si tsunamiul din 11
martie au paralizat temporar productia uzinelor Toyota din nord-estul
Japoniei, dar a revenit in frunte in 2012, arata Agerpres.
Toyota, GM si Volkswagen sunt intr-o
concurenta acerba pentru postul de cel mai mare constructor auto
mondial. In 2012 decalajul dintre Toyota si GM era de 460.000 de
unitati iar anul trecut diferenta s-a redus la 270.000 de unitati. in
plus, Volkswagen este lider pe piata chineza iar GM este lider pe
piata americana si toate cele trei companii si-au majorat
investitiile pentru dezvoltarea de noi modele.
Citeste si:
Scadere abrupta in 2013: Piata auto de masini noi, la doar 20% din
nivelul anului 2008