Libera circulatie a marfurilor, principiu de baza al Uniunii Europene, a fost ignorat de formula initiala a taxei auto, dar va fi luat in calcul in noua grila de calcul negociata cu Comisia Europeana, a spus Ciocanea, care a adaugat ca taxa in prezent este in curs de modificare.
„Negocierile intre cele doua parti au dus la un rezultat care arata ca nu numai chestiunile de mediu sunt importante, ci si cele legate de libera circulatie. Uneori, intentia statului membru, cum a fost prima varianta a taxei, trebuie modificata, tinand cont de acest principiu”, a declarat Ciocanea.
Pe de alta parte, Leonard Orban, comisarul european pentru multilingvism, a confirmat ca „exista o intelegere asupra unui text de modificare a legislatiei romane” intre partea romana si Comisia Europeana.
„In masura in care legislatia va fi modificata si va intra in vigoare, Comisia Europeana va opri procedurile de incalcare a Tratatului. Daca nu, desigur ca se va merge pana la Curtea Europeana de Justitie. Dar sper ca nu va fi cazul”, a spus comisarul.
Pozitia oficiala a Comisiei Europene ramane aceea de a „continua procedura de infringement pana cand Guvernul roman va adopta o legislatie noua, aliniata regulilor europene”, a declarat pentru NewsIn Maria Assimakopoulou, purtatoarea de cuvant a comisarului pentru Taxe si Uniune Vamala.
Conform proiectului propus de Ministerul Economiei si Finantelor, valoarea taxei pentru pentru masinile noi (Euro 4), se va situa intre 420 euro, in cazul motoarelor de 1.400 cmc, 480 de euro la 1.600 cmc, 950 de euro la 1.900 cmc si 2550 euro, in cazul motoarelor de 3.000 cmc. La masinile mai vechi, taxa de prima inmatriculare va fi redusa de pana la 10 ori, in cazul masinile Euro 1, vechi de 14-15 ani.