Anterior, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a firmase ca doar utilizarea autostrazilor de pe Coridorul IV paneropean va fi taxata, conditie impusa de Comisia Europeana, cu o suma care va fi anuntata cand majoritatea tronsoanelor vor fi finalizate, in 2015, conform Mediafax.
„Comisia Europeana a impus conditii clare, atunci cand ne-au dat finantarea, si anume taxarea autostrazilor. Vorbim de Coridorul IV, dar si de celelalte autostrazi deja construite. Intreaga retea va fi taxata”, a precizat Draghia.
In prezent, doar tronsonul Bucuresti-Cernavoda din autostrada Bucuresti-Constanta se afla pe traseul Coridorului IV.
CNADNR lucreaza la calcularea taxei, precum si la modul in care aceasta va fi aplicata, respectiv prin puncte de colectare sau cu ajutorul satelitilor prin Programul Galileo al Uniunii Europene (sistem european de radionavigatie), care va intra in vigoare in 2013. Radionavigatia prin satelit este o tehnologie care permite utilizatorilor sa isi cunoasca pozitionarea in orice moment.
„Daca vom trimite in aceasta luna cererea la Comisia Europeana pentru taxarea autostrazilor, ei au termen de sase luni pentru a ne raspunde. Asta inseamna ca la inceputul anului viitor vom afla toate detaliile”, a mai afirmat oficialul CNADNR.
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a semnat marti contracte in valoare de 427,5 milioane euro pentru proiectarea si executia a trei segmente ale autostrazii Orastie-Sibiu. In luna mai, institutia a incheiat contracte pentru tronsone ale autostrazilor Timisoara-Lugoj, Nadlac-Arad, Lugoj-Deva si Orastie-Sibiu. Toate autostrazile se plaseaza pe traseul Coridorului IV de transport paneuropean.
Coridorul IV incepe in Germania, la Nurenberg, si se continua pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. In Romania, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orastie, Sibiu, Bucuresti, Fetesti si Constanta, ruta continuand pana la Istanbul.