In acelasi timp, in Europa occidentala, pe o piata in puternica recesiune (-8,8 %), cota de piata a marcii Citroen a ramas stabila la 6,5%, cu o crestere de 0,3% in ultimul trimestru.
Reprezentantii grupului mai spun ca in Franta, pe o piata care a inregistrat scaderi de 0,6%, vanzarile Citroen au progresat cu 5,4% pentru a atinge un volum record de 368.000 de unitati. Cota de piata a marcii, cumulat VP+VU (vehicule de persoane + vehicule utilitare) a atins 14,7%, fata de 13,8% in 2007, cea mai buna performanta din 1980.
Si in Germania Citroen a realizat cea mai mare performanta din istorie, cu o penetrare de 2,6%, pentru VP+VU, fata de 2,5 % in 2007, iar in Spania, Citroen a fost lider pentru al treilea an consecutiv. In Marea Britanie, in contextul unei piete in scadere accentuata (-11,7%) si al deprecierii lirei sterline, Citroen este marca franceza care rezista cel mai bine situatiei. Cota sa de piata este de 4,2 %, in scadere cu 0,3% fata de anul 2007.
In Europa Centrala si Orientala, unde piata VP+VU s-a diminuat cu 1,8%, Citroen si-a mentinut cota de piata la 3,1%. In Turcia, pe o piata in scadere cu 16,9%, marca a castigat 0,3% cota de piata (2,3 %- 2,6 %). In acelasi timp, in Rusia, in primul an de existenta al filialei Citroen, marca isi mentine cota de pita de 0,4%.
In America Latina, Citroen a inregistrat o crestere a vanzarilor de 23,4 %, iar in China, cota de piata pentru Citroen este de 2%, in scadere cu 0,3%.
Citroen a vandut anul trecut un total de 1,339 milioane vehicule (cumulat vehicule de persoane + vehicule utilitare) in scadere cu 7,5% fata de 2007.