Seful CNADNR a vizitat, sambata si duminica, trei santiere
la drumuri aflate in lucru in judetul Gorj, unul dintre acestea fiind cel de la
Transalpina, conform Mediafax.
Neaga afirma ca a putut constata la fata locului neindeplinirea
obligatiilor contractuale pe care firma Romstrade le avea pentru a finaliza
anul acesta lucrarile de construire a soselei Transalpina, cea mai inalta sosea
din tara, care porneste din judetul Gorj, din localitatea Bumbesti Pitic, trece
prin judetele Hunedoara, Valcea si Sibiu, si ajunge pana la Sebes, in Alba.
„Sunt doua motive pentru care vom trece la
rezilierea contractului cu cei de la Romstrade. Primul ar fi acela ca nu si-au indeplinit
obligatiile contractuale pe care le aveau, iar cel de-al doilea este dat de
faptul ca firma a intrat in faliment”, afirma Neaga.
Seful CNADNR doreste ca in perioada sezonului rece
compania pe care o conduce sa reuseasca sa desemneze un nou constructor care sa
execute restul lucrarilor la Transalpina in cursul urmatorului sezon cald.
Prefectul de Alba, Gheorghe Feneser, a atras atentia, in
luna iulie, ca nefinalizarea reabilitarii Transalpinei, in conditiile in care
lucrarile au fost abandonate odata cu intrarea firmei Romstrade in insolventa,
va duce la degradarea accentuata a drumului.
La patru ani de la demararea lucrarilor pe cei 148 de
kilometri dintre Sebes, judetul Alba, si Bengesti, judetul Gorj, investitia nu
este finalizata, valoarea acesteia fiind de 1,3 miliarde de lei. In mai anul
trecut, ministrul Transporturilor din acea vreme, Ovidiu Silaghi, declara, la
Alba Iulia, ca lucrarile au fost executate in procent de 81,5% si ca receptia
era programata pentru luna septembrie 2012.
Transalpina strabate o zona cu un potential turistic
deosebit. Soseaua ajunge la o altitudine record de 2.107 metri, pe Varful
Papusa, si are o lungime de 148 de kilometri, proiectul de modernizare depasind
in dimensiuni, dificultate de executie si pret Transfagarasanul. Se pare ca
drumul a fost construit in timpul romanilor, avand o importanta strategica, si
a fost modernizat in perioada interbelica, de catre Carol al II-lea, fiind
cunoscut si ca „Drumul Regelui”.
Citeste si: Control al Garzii de Mediu privind amenajarea
Transalpina. Vezi neregulile constatate