Legislația rutieră din România stabilește reguli stricte pentru circulația vehiculelor de mare tonaj, în special TIR-urile, pe drumurile naționale, europene și autostrăzi, pentru a asigura siguranța tuturor participanților la trafic, potrivit capital.ro.
Te-ar mai putea interesa și: COD RUTIER Amenda pentru oprire neregulamentară în 2024 îţi goleşte portofelul. Cu banii daţi degeaba, faci plinul de două ori
foto: codul rutier
În România, TIR-urile pot efectua depășiri pe anumite sectoare de drum, dar trebuie să respecte reguli clare pentru a evita accidentele și pentru a nu încetini traficul. Șoferii acestor vehicule trebuie să semnalizeze intenția de depășire, să păstreze o distanță sigură față de vehiculele depășite și să revină pe bandă numai dacă sunt siguri că nu pun în pericol traficul.
De asemenea, viteza maximă admisă pentru TIR-uri variază în funcție de tipul drumului: 110 km/h pe autostrăzi, 90 km/h pe drumuri expres și naționale și 80 km/h pe alte drumuri din afara localităților. În orașe, limita este de 50 km/h, dar poate varia în funcție de zonă.
Comparativ, în alte țări europene, cum ar fi Polonia, legislația rutieră este și mai restrictivă pentru camioane. În Polonia, vehiculele care depășesc 3,5 tone sau 7 metri lungime nu pot depăși pe drumurile cu maximum două benzi pe sens, iar depășirea este permisă doar în cazuri excepționale, cum ar fi atunci când vehiculele depășite circulă cu viteze sub 80 km/h. În România, astfel de restricții nu sunt aplicate la fel de riguros, dar legislația impune obligații clare pentru TIR-uri pe drumurile naționale și autostrăzi.
Codul Rutier din România interzice depășirea în anumite situații riscante.
Aceste situații includ:
Te-ar mai putea interesa și: Cod rutier 2024. Noi reglementări privind deplasarea pe trotinete electrice. Dotări obligatorii