In perioada 12 noiembrie – 16
noiembrie, ANPC a desfasurat o actiune de verificare a respectarii
prevederilor legale la comercializarea anvelopelor noi fabricate dupa
data de 1 iulie 2012 . Au fost controlati 398 operatori economici,
iar la 156 dintre acestia (39,2%) au fost constatate abateri de la
prevederile legale in vigoare, fiind depistate 3.188 anvelope in
valoare de 982.412 lei.
Urmare a deficientelor
constatate, au fost oprite temporar de la comercializare 2.164
anvelope noi (67,9% din totalul constatat cu abateri) in valoare de
722.251 lei, pâna la intrarea in legalitate.
Totodata,
au fost aplicate 203 sanctiuni contraventionale, dintre care 74
amenzi in valoare de 220.000 lei si 129 avertismente – pentru
incalcarea reglementarilor privind protectia consumatorilor.
Bogdan Cristian Nica, Presedintele
Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor recomanda
consumatorilor sa tina cont de etichetarea anvelopelor noi
fabricate dupa 1 iulie 2012, precum si de obligativitatea de a folosi
anvelope“pentru iarna”
“Cauciucurile trebuie sa aiba lipit
un autocolant cu o eticheta indicand clasa de eficienta
a consumului de combustibil, clasa de zgomot exterior de
rulare si valoarea masurata a acestuia, precum si clasa de
aderenta pe teren umed. De asemenea, trebuie sa tinem cont si de
caracteristicile de iarna inscriptionate cu litere pe peretele
lateral (flancul) al anvelopei (simbolul de iarna’M+S’ sau ‘M.S”’sau
‘M&S”’)”, afirma Nica.