În perioada 2017 și 2022, comerțul cu mașini electrice și hibride în Uniunea Europeană a înregistrat o creștere semnficativă, arată datele publicate de oficiul european pentru statistică, Eurostat, potrivit datelor oferite de Economedia.
În 2022, 42% din numărul total de automobile importate erau electrice sau hibride, ceea ce indică o creștere de 35 de puncte procentuale (pp) față de 2017. Schimbarea în ceea ce privește exporturile a fost, de asemenea, clară, cu o creștere de 24 pp în 2022 (26% din numărul total de automobile exportate) față de 2017 (2% din total).
Mașinile hibride non-plug-in au trecut de la 6% din totalul importurilor de automobile și 0,4% din exporturile de automobile în 2017 la 21% și, respectiv, 13% în perioada anului 2022. Automobilele complet electrice au reprezentat 15% (+14 pp față de 2017) din importurile de automobile și 9% din exporturi (+8 pp) în 2022, iar automobilele hibride plug-in au reprezentat 7% (+6 pp) din importurile de automobile și 4% din exporturi (+3 pp).
Te-ar putea interesa și: Anunț de interes pentru români de la Dacia! Mii de mașini sunt vândute pe internet. Iată cât au ajuns să coste mașinile Sandero Stepway, Spring sau Duster
În ceea ce privește valoarea, în 2022, UE a plătit un total de 37,0 miliarde de euro pentru importurile de automobile hibride și electrice din țări extracomunitare, ceea ce reprezintă o creștere de 27%, comparativ cu 2021 (29,1 miliarde de euro).
Importurile de autoturisme hibride non-plug-in au avut o valoare de 16,0 miliarde de euro, urmate de autoturisme complet electrice (12,6 miliarde de euro) și de autoturisme hibride plug-in (8,4 miliarde de euro).
Exporturile acelorași produse către țările din afara UE s-au ridicat la 59,1 miliarde de euro în valoare totală, +41% față de 2021 (42,0 miliarde de euro). Exporturile de mașini hibride non-plug-in au totalizat 28,5 miliarde de euro, în timp ce exporturile de mașini complet electrice au atins 22,4 miliarde de euro, iar cele de mașini hibride plug-in 8,1 miliarde de euro.
Mașinile hibride non-plug-in au fost cea mai mare categorie comercializată dintre mașinile hibride și electrice.
Primele 3 țări extracomunitare din care UE a importat autoturisme hibride non-plug-in au fost Regatul Unit, cu 3,4 miliarde de euro (ceea ce corespunde la 21% din totalul importurilor de autoturisme hibride non-plug-in), urmat de Japonia (2,8 miliarde de euro), cu o cotă procentuală de 18%, și Turcia (2,5 miliarde de euro), cu o cotă de 15%.
Primele 3 țări extracomunitare principale în ceea ce privește exporturile au fost Statele Unite (8,7 miliarde de euro), cu o cotă procentuală de 30%, urmate de Regatul Unit (4,5 miliarde de euro), cu 16%, și Norvegia (4,3 miliarde de euro), cu 15%, potrivit sursei menționate.