Textul celei de-a treia variante a taxei de prima inmatriculare, botezata acum de poluare, va fi supus evaluarii finale intr-o saptamana, a declarat Laszlo Kovacs, comisarul european pentru taxe si uniune vamala, la Radio Romania Actualitati.
El a precizat ca ultima varianta a taxei auto este foarte buna, aceasta respectand in totalitate principiile CE.
„Noua versiune a taxei auto, complet diferita comparativ cu primele trei si axata pe principiul emisiilor de bioxid de carbon ale masinilor, cred ca este foarte buna si inovatoare”, a spus Kovacs.
CE a inceput o investigatie pe tema taxei auto in martie 2007, dupa ce taxa a intrat in vigoare de la 1 ianuarie. Comisia a cerut Guvernului Tariceanu, printr-un aviz motivat, modificarea taxei, considerand ca aceasta incalca principiul liberei circulatii a marfurilor.
Guvernul a realizat, ulterior, o noua taxa, ce prevede taxarea noxelor in proportie de 70% si a dioxidului de carbon in proportie de 30%, pentru masinile Euro 3 si Euro 4, a declarat Attila Korodi, ministrul Mediului.
Potrivit formei asupra careia s-a convenit cu Comisia Europeana, pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2, vor fi luate in calcul emisiile de oxid de azot si alte noxe, iar in cazul masinilor Euro 3 si Euro 4 – emisiile de CO2 inscrise in cartea tehnica.
In ceea ce priveste masinile Euro 3 care nu au trecute in cartea tehnica emisiile de CO2, s-a stabilit ca proprietarii pot opta pentru doua variante: fie vor face o evaluare a emisiilor de CO2 la Registrul Auto Roman (RAR), pe cheltuiala proprie, fie vor accepta taxarea in functie de celelalte emisii de poluanti.